خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان؛

تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری شرکت ماشین‌سازی تبریز کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۳۰۳

نمایندگان مجلس با تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری شرکت ماشین‌سازی تبریز و املاک مربوطه و همچنین شرکت آذر چلیک توسط سازمان خصوصی‌سازی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری شرکت ماشین‌سازی تبریز و املاک مربوطه و همچنین شرکت آذرچلیک توسط سازمان خصوصی سازی با ۱۳۲ رأی موافق، ۲۱ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس این گزارش زهرا سعیدی مبارکه  گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص این تحقیق و تفحص را به شرح زیر قرائت کرد:

با احترام، بازگشت به نامه شماره ۵۳۴۷۲/۴ مورخ ۲ مهر ۱۳۹۷ در خصوص تقاضای تعدادی از نمایندگان محترم (مذکور در ذیل گزارش) برای "تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز و املاک مربوطه و همچنین شرکت آذر چلیک توسط سازمان خصوصی سازی" به استحضار می رساند:

در اجرای ماده (۲۱۲) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، ابتدائا اطلاعات واصله از دستگاه های اجرایی در مورخ ۵ آذر ۱۳۹۷ در اختیار متقاضیان تحقیق و تفحص قرار گرفت و نظر به اظهارات مورخ ۱۳ آذر ۱۳۹۷ متقاضیان، مبنی بر عدم کفایت اطلاعات ارائه شده کمیسیون، موضوع در جلسه رسمی مورخ ۲ دی ۱۳۹۷ کمیسیون با حضور (۲۱) نفر از نمایندگان عضو کمیسیون و متقاضیان تحقیق و تفحص مطرح و پس از استماع نظرات طرفین، ضرورت انجام تحقیق و تفحص مذکور در محورهای ذیل به تصویب رسید.

محورهای تحقیق و تفحص:

بررسی نحوه تامین مالی خریدار و همچنین بررسی تعهدات خریدار در حین و پس از واگذاری.

بررسی نحوه ارزیابی، قیمت گذاری و واگذاری.

بررسی چگونگی احراز صلاحیت و اهلیت خریدار.

بررسی نحوه اجرای قانون در خصوص نگهداری کارکنان شرکت.

بررسی قوانین و مقررات در خصوص ثبت سفارش ها، واردات و صادرات شرکت.

بررسی چگونگی و نحوه تخصیص ارز به شرکت و تعهدات بانکی.

براساس این گزارش سیدکاظم دلخوش اباتری  در جریان بررسی این تحقیق و تفحص در تذکری گفت: مجلس روز گذشته تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی را بررسی کرد که موضوع تحقیق و تفحص از ماشین‌سازی تبریز نیز در ذیل طرح جامع و عام تحقیق و تفحص روز گذشته قابل بررسی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر تحقیق و تفحص هزینه بالایی برای مجلس دارد، افزود: ما نیز یک مورد تحقیق و تفحص‌ داشتیم که با ادغام آن با تحقیق و تفحص عام موافقت کردیم بنابراین تحقیق و تفحص ماشین‌سازی تبریز نیز باید با تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی ادغام شود.

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: در نشست علنی امروز درباره تحقیق و تفحص ماشین‌سازی تبریز رأی‌گیری می‌شود و پس از تصویب با تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان خصوصی سازی ادغام می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز