خبرگزاری کار ایران

بازتاب سفر ۲ روزه نخست‌وزیر عراق به ایران در رسانه‌های بین‌المللی

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۹۳۰

سفر نخست‌وزیر عراق به ایران مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، سفر عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به ایران و دیدار با مقام‌های ارشد کشورمان از جمله موضوعاتی بود که در این دو روز مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت. رسانه‌های مختلف بین‌المللی در اخبار خود به این سفر و دیدار مقام‌های ایران و عراق پرداختند:

شینهوآ از جمله رسانه‌های بین‌المللی بود که در اخبار خود به سفر نخست وزیر عراق به ایران پرداخت. این رسانه در خبری به دیدار عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق با مقام معظم رهبری اشاره کرد و نوشت: رهبر ایران در این دیدار بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از عرتق تاکید کرد و در این‌باره گفت که حضور نیروهای نظامی آمریکا در منطقه به ضرر عراق  و مردم منطقه است، به همین دلیل دولت عراق باید تلاش خود را به‌کارگیرد تا این نیروها را هر چه سریع‌تر از این منطقه خارج کند.

جروزالم‌پست هم خبر این سفر و دیدار عادل عبدالمهدی و مقام‌های ایران را منتشر کرد. در این خبر بیانات رهبر انقلاب مبنی بر لزوم خروج نیروهای نظامی از عراق آورده شده‌ است. در این دیدارها نخست وزیر عراق بار دیگر بر تمایل دولت کشورش به گسترش روابط با ایران تاکید کرده و گفته که ما اعلام کرده‌ایم هیچ‌گاه به تحریم‌های آمریکا علیه ایران نخواهیم پیوست.

عرب‌نیوز هم رسانه مهم دیگری بود که در اخبار خودبه این سفر پرداخت و سخنان رهبری مبنی بر لزوم خروج هرچه سریع‌تر نیروهای نظامی آمریکایی از عراق را مورد توجه قرار داد.

منافن نیز خبر سفر نخست وزیر عراق به ایران و دیدارش با حسن روحانی، محمد جواد ظریف و مقام معظم رهبری را پوشش داد.

رویترز، به سفر نخست وزیر عراق به ایران و دیدار وی با حسن روحانی، رییس جمهور ایران پرداخت. روحانی پس از دیدار با عادل عبدالمهدی از گسترش حجم مبادلات تجاری میان ایران در ماه‌های آتی خبر داد.

الجزیره نیز به دیدار مقام‌های ایران و عراق در تهران پرداخت و در این باره نوشت: عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق با رئیس‌جمهور ایران دیدارو گفت‌وگو کرد. در این دیدار هر دو طرف بر لزوم گسترش همکاری میان ایران و عراق تاکید کردند.

اسپوتنیک نیز سفر نخست‌وزیر عراق به ایران را پوشش داد و سخنان رهبر ایران در دیدار با نخست وزیر ایران را منتشر کرد. در خبر اسپوتنیک، بر سخنان رهبر انقلاب مبنی بر لزوم ترک هرچه سریع‌تر عراق توسط نیروهای آمریکایی تاکید شده‌ است. هم‌چنین در این خبر از توافق مقام‌های دو طرف بر لزوم گسترش همکاری‌های دوجانبه میان ایران و عراق تاکید شده‌ است.

راشاتودی هم در اخبار خود به این سفر اشاره کرد، در یکی از دیدارهای عبدالمهدی رهبر ایران ضمن تاکید بر تلاش جدی  برای بیرون راندن نیروهای نظامی از عراق به نخست‌وزیر عراق در مورد مقاصد شوم آمریکا و عربستان سعودی هشدار داد.

میدل ایست مانیتور هم در خبری، سفر عادل عبدالمهدی به ایران و دیدار این این مقام عراقی با رهبری و رییس‌جمهور کشورمان را پوشش داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز