خبرگزاری کار ایران

ساری در گفت‌وگو با ایلنا:

آب رودخانه‌های حمیدیه و سوسنگرد لب‌به‌لب شده است/ حلقه مفقوده کنترل بحران، مدیریت پخش اقلام کمکی است

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۸۹۷

نماینده اهواز گفت: در شهرستان حمیدیه و سوسنگرد آب در رودخانه‌ها لب‌به‌لب شده و برخی روستاها را هم آب فراگرفته اما هنوز علیرغم وجود تهدید بالا در حوزه شهری با آب‌گرفتگی مواجه نشده‌ایم.

علی ساری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا در تشریح آخرین وضعیت مناطق هشدار در استان خوزستان گفت: در حال حاضر و در شهرستان حمیدیه آب در رودخانه‌ها لب‌به‌لب شده اما مسئولان در تلاش هستند تا سیل‌بند‌های آسیب‌دیده را تقویت و سایر سیل‌بندها را هم مقاوم‌سازی کنند. 

وی افزود: با این حال اما روستاهای منطقه خسرج شهرستان حمیدیه زیر آب رفته و مردم در چادرها مستقر شده‌اند و هلال احمر هم قول داده به زودی ۱۰۰۰ چادر دیگر را در منطقه تحویل مردم دهد. 

نماینده اهواز ادامه داد: در شهرستان سوسنگرد هم آب رودخانه لب‌به‌لب شده و برخی روستاها را هم آب فراگرفته اما هنوز علیرغم وجود تهدید بالا در حوزه شهری با آب‌گرفتگی مواجه نشده‌ایم. 

وی همچنین در خصوص خبر شکسته شدن سیل‌بند شیبان گفت: سیل‌بند شکسته اما مسئولان اجرایی اقدام به ایجاد سیل‌بند ثانویه کرده‌اند. تا حدود ساعت ۱۳:۱۵ دقیقه که بنده با مسئولان صحبت کردم هنوز آب مهار نشده بود که البته با کار جهادی ان‌شاء‌الله آب مهار خواهد شد. 

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتقاد استاندار خوزستان از عدم تخلیه برخی منازل مسکونی در مناطق هشدار گفت: در رابطه با این شهرها با توجه به اینکه مردم به مسکن و وسایل خانه خود تعلق خاطر دارند و همچنین با توجه به عدم وجود امکانات کافی هنوز با تخلیه صددرصد فاصله داریم. 

وی در خصوص عدم وجود امکانات کافی برای استفاده مردم شهرهای شش‌گانه و در معرض خطر استان خوزستان گفت: تاکنون چندین محموله کمک توسط هواپیما در فرودگاه اهواز تخلیه شده اما متاسفانه با عدم مدیریت کمک‌ها مواجه هستیم. یعنی حلقه مفقوده کنترل بحران در این زمینه مساله مدیریت پخش اقلام کمکی است.

ساری افزود: در کنار افرادی که حاضر به ترک خانه خود نیستند؛ دو گروه دیگر وجود دارند که یا در چادرها اسکان داده شده‌اند و یا به منزل اقوام خود مراجعت کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز