خبرگزاری کار ایران

شریعتی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

تشریح آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده خوزستان/ خروجی سدهای استان به غیر از کرخه کم شده است/ آبگرفتی ورودی اهواز در حال کنترل است

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۷۹۲

استاندار خوزستان در خصوص خبر ورود آب به ورودی شهر اهواز گفت: مقداری آب به ورودی شهر اهواز رسیده که مروبط به کارون نبوده و از کانال سلمان وارد شهر شده است که البته ان‌شاء‌الله در حال کنترل است.

غلامرضا شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در تشریح آخرین وضعیت کنترل سیلاب در استان خوزستان گفت: خروجی سدها کم شده است؛ با این حال در حال حاضر ۳۲۰۰ متر مکعب بر ثانیه آب کارون در حال عبور از مقطع اهواز است.

وی افزود: در خصوص کرخه هم ۲۴۷۵ متر مکعب خروجی داریم؛ چراکه ورودی کرخه همچنان بالا است و همین موضوع هم شهرهای پایین دست را تحت فشار قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد:‌ اگر آورد کرخه کاهش پیدا کند، خروجی این سد را هم کاهش می‌دهیم.

استاندار خوزستان در خصوص خبر ورود آب به ورودی شهر اهواز هم گفت: مقداری آب به ورودی شهر اهواز رسیده که مربوط به کارون نبوده و از کانال سلمان وارد شهر شده است که البته ان‌شاء‌الله در حال کنترل است.

وی درخصوص برگزاری جلسه مدیریت بحران در استان هم گفت: جلسه مدیریت بحران استان شب گذشته برگزار شده و تصمیماتی هم برای کنترل سرریز سدها اتخاذ شده است. 

شریعتی همچنین در خصوص انتقاد خود از عدم تخلیه برخی خانه‌ها در مسیر سیلاب و آخرین تحولات در این زمینه گفت: به آمار خانه‌های تخلیه شده افزوده شده است اما هنوز برخی برای تخلیه منازل خود مقاومت می‌کنند. 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص بازگشایی مدارس در این استان هم گفت: امروز مدارس استان تعطیل است و طبق اعلام قبلی احتمالا تا پایان هفته هم شرایط بازگشایی مدارس مهیا نباشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز