خبرگزاری کار ایران

رئیس قوه قضائیه در جمع خبرنگاران در گرگان:

قصور افراد در سیل گلستان را پیگیری و با مسببان برخورد می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۵۷۲

رئیس قوه قضائیه گفت: گاهی اوقات به خاطر اینکه فردی مسئولیت خود را انجام نمی‌دهد، خسارت‌هایی به کشور وارد می‌شود که ما حتما این مسئله را پیگیری و با قصورکنندگان برخورد می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، آیت الله رئیسی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در گرگان درباره برخورد با تقصیرها و قصورهای احتمالی در سیل اخیر گلستان گفت: برای اینکه در این کشور هر روز شاهد بروز یک حادثه نباشیم، باید قصورها را هم رسیدگی کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ کسی نباید خلاف قانون و خطوط قرمز عمل کند، افزود: علاوه بر فعل‌ها باید ترک فعل‌ها را هم رسیدگی کرد، گاهی اوقات برخی ترک فعل‌ها و عدم انجام وظیفه‌ها خسارت آن بیشتری دارد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: گاهی اوقات فردی مسئولیت خود را انجام نمی‌دهد و خسارتی به کشور وارد می‌شود چرا این موضوع پیگیری نشود؟ برخی ترک فعل‌ها خسارت بیشتری وارد می‌کند و ما حتما این مسائل را پیگیری می‌کنیم.

رئیسی به آبادانی و جبران خسارت سیل اشاره کرد و افزود: مسئولان دولتی وعده دادند و به زودی عمل شود تا گره‌های زندگی مردم گشوده شود.

وی به آسیب‌شناسی علل وقوع سیل تأکید کرد و گفت: باید زیرساخت هایی فراهم شود که نزول باران مایه خشنودی مردم شود. اگر بخواهیم به قوانین و مقررات مراجعه کنیم، مسئولیت هر بخش مشخص است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: بنده چند گزارش از بخش‌های اجرایی و نظارتی کشور را دیدم و دلیل اصلی سیل در گلستان، خوزستان و برخی نقاط دیگر، عدم لایروبی و برخی اقدامات که بخش هایی مانند وزارت نیرو عهده‌دار آن هستند، بیان شد، اگر برای لایروبی و رسوب زدایی مشکلات زیست محیطی وجود دارد باید در دولت حل شود.

وی درباره نقش ارزنده نیروهای مسلح در کمک به سیل‌زدگان گفت: نیروهای مسلح کمک بسیار ارزشمندی در این زمینه کردند و باید از مقام معظم رهبری برای توجه به مردم آسیب دیده تشکر و قدردانی کنم.

وی با بیان اینکه باید اقداماتی انجام دهیم که تهدیدها تبدیل به فرصت شود، گفت: از بازرسی کل کشور همکاران بخش قضایی خواستم تا اجرای دقیق قانون را پیگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز