خبرگزاری کار ایران

نماینده اهواز در صحن علنی مجلس:

نمی‌توانیم بدون توجه به شرایط، دستور تخلیه شهرها را بدهیم/ سیاسی‌کاری‌ در حادثه سیل به صلاح مردم نیست

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۲۴۹

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ سیاست همه جوانب زندگی مردم را در بر گرفته و عرصه را بر مردم تنگ کرده است که یکی از آن موارد مشکلات حوزه محیط زیست است که عدم اشراف سیاسیون به مسائل محیط‌زیستی از جمله آب باعث می‌شوند امورات به درستی پیگیری نشوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، همایون یوسفی امروز در صحن علنی مجلس با اشاره به حادثه ناشی از سیل در این استان ضمن تسلیت به ملت ایران گفت: باید شاهد انسجام ملی باشیم. این حادثه ترکیبی از حوادث سیاسی و رسانه‌ای شده که مسبب اصلی سیل به نوعی مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بررسی علل وقوع سیل به بعد از حل این بحران موکول می‌شود، گفت: وقوع همزمان سیل در شمال، جنوب و غرب کشور نشان از تغییر اقلیم است و بیشتر در کشورهایی که در مرزهای جغرافیایی میانی قرار دارند اتفاق می‌افتد و ایران بیشترین تاثیر را از تغییر اقلیم متاثر است و تغییر اقلیم از جنوب غرب ایران ورود می‌کند.

نماینده مجلس دهم تاکید کرد: سیاست همه جوانب زندگی مردم را در بر گرفته و عرصه را بر مردم تنگ کرده است که یکی از آن موارد مشکلات حوزه محیط‌زیست است که عدم اشراف سیاسیون به مسائل محیط‌زیستی از جمله آب باعث می‌شوند امورات به درستی پیگیری نشوند.

وی افزود: علیرغم این بارندگی‌ها و سیل، ما تا سال ۲۰۵۰ شاهد خشک‌تر شدن ایران هستیم. این سیلاب‌های اخیر نباید ما را برای آینده دچار غفلت کند. باید بدانیم استان‌هایی که الان درگیر سیل هستند، سال آینده ممکن است دچار خشکسالی باشند. سیلاب‌های اخیر منجر به افزایش آب‌های زیرزمینی نخواهند شد.

یوسفی عنوان کرد: باید از بزرگنمایی پرهیز شود. ما شاهد بودیم بعضی سیاسی‌کاری‌ها اتفاق افتاد که به صلاح مردم نیست. ما مسئولان نمی‌توانیم بدون توجه به شرایط، دستور تخلیه شهرها را بدهیم. بیشتر مناطق استان خوزستان دچار مشکل است و ما نیازمند تجهیز کمپ‌ها، تامین ماشین‌آلات و اطلاع‌رسانی مستمر هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز