خبرگزاری کار ایران

کاظم‌نسب در گفت‌و‌گو با ایلنا:

سد کرخه را باز کرده‌اند و اکثر شهرها زیر آب می‌روند/ مردم بعضی مناطق هنوز در محاصره سیل هستند/ خوزستان فعلا تنهاست

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۷۸۹

نماینده مردم اهواز گفت: ما به دوستان آقای جهانگیری هم گفتیم که ورود کنند این نمی‌شود که خوزستان را به تنهایی رها کنند، وضعیت اسفناک است.

جواد کاظم‌نسب در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره اقدامات انجام شده در استان خوزستان برای مقابله با سیل ناشی از بارندگی‌ها گفت: اقداماتی صورت نگرفته است. تنها افراد ستاد بحران و دیگر دستگاه‌های امدادی دارند کار می‌کنند ولی وسعت سیل بسیار زیاد است. به این دلیل که سه رودخانه دز، کارون و کرخه در استان خوزستان جاری است، وسعت سیل خیلی زیاد است و مردم خوزستان و مسئولان استان نمی‌توانند به تنهایی جوابگوی این همه خرابی باشند.

وی خاطرنشان کرد: امروز سد کرخه را باز کرده‌اند و اکثر شهرها در حال زیر آب رفتن هستند. بنده تا به امروز علیرغم کثرت سفرهای مسئولان مرکز به خوزستان تمهیدات آنچنانی نمی‌بینم.

نماینده مردم اهواز در پاسخ به این سوال که از استان‌های نزدیک به خوزستان کمکی‌هایی دریافت کرده‌اید یا خیر؟، گفت: فعلا کمک‌هایی لمس نشده است و من ندیدم که زیاد توجهی داشته باشند. ما به دوستان آقای جهانگیری هم گفتیم که ورود کنند این نمی‌شود که خوزستان را به تنهایی رها کنند. وضعیت اسفناک است.

کاظم‌نسب در پاسخ به این سوال که استان خوزستان در حال حاضر بیشتر به چه کمک‌هایی احتیاج دارد؟، گفت: ما در حوزه اقلام سنگین به بیل مکانیکی و لودر نیازمندیم. مردم هم نیازمند خوراک، پوشاک و پتو هستند. وسایل سنگین هم بسیار مهم است که بتوانیم بعضی جاها را ببندیم.

وی افزود: هفته گذشته بخش عظیمی از استان را آب فرا گرفته بود و الان روز به روز دارد بیشتر می‌شود، اتفاقا خروجی کرخه را امروز افزایش دادند درنتیجه خیلی جاها را دارد آب فرا می‌گیرد. بعضی مناطق هم تخلیه شده و بعضی مناطق هم مردم در محاصره سیل هستند.

کاظم‌نسب با اشاره به میزان خسارت سیل در استان خوزستان گفت: تا به امروز ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی مردم زیر آب رفته است.

این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: نیروهای مسلح از جمله سپاه و بسیج و ارتش در استان خوزستان هم همانند سایر استان‌های دیگر در حال همکاری هستند. اما مقداری امنیت هم باید ایجاد شود یعنی نیروهای انتظامی هم باید مستقر شوند. خوزستان فعلا تنهاست و باید همه جمع شوند و کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز