خبرگزاری کار ایران

بیگلری در گفت‌وگو با ایلنا:

بیشترین خسارت سیل در کردستان مربوط به جاده‌های مواصلاتی است/ هنوز دستور تخلیه منازل مسکونی برای موج جدید بارش‌ها صادر نشده است

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۷۶۰

عضو مجمع نمایندگان استان کردستان گفت: : در موج اولیه بارش‌ها مناطقی تخلیه شده بود اما این هفته هنوز دستوری برای تخلیه منازل و ساختمان‌ها از سوی ستاد بحران صادر نشده است.

محسن بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اعلام خبر هشدار به استان کردستان برای ورود موج جدید بارش‌‎ها گفت: خوشبختانه در خصوص نخستین موج بارش‌ها در هفته‌های گذشته اقدامات خوبی در استان کردستان صورت گرفت که باعث شد تلفات جانی نداشته باشیم و خسارات مالی هم تا جای ممکن کاهش پیدا کند.

وی در خصوص خسارات مالی وارد شده به استان هم گفت: بیشترین خسارت در این استان به راه‌های مواصلاتی وارد شده که برآورد خسارت ما در این زمینه حدود ۳۰ میلیارد تومان است که از وزارت راه و شهرسازی می‌خواهیم هرچه سریع‌تر برای بازسازی این جاده‌ها وارد عمل شود.

نماینده سقز و بانه در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای ورود موجب جدید بارش‌ها به این استان گفت: در خصوص بحث سیل‌بند‌ها اقدامات پیشگیرانه لازم است و ستاد بحران استان باید تدابیری بیندیشد تا از آسیب‌دیدگی احتمالی مردم جلوگیری شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مناطق هشدار در استان تخلیه شده است یا خیر، گفت: در موج اولیه بارش‌ها مناطقی تخلیه شده بود اما این هفته هنوز دستوری برای تخلیه منازل و ساختمان‌ها از سوی ستاد بحران صادر نشده است.

بیگلری افزود: باید در خصوص مسائل مالی فرمانداری‌ها وارد عمل شوند؛ چراکه در سال‌های گذشته کار چندانی برای جبران آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی در استان کردستان صورت نگرفته است و ما امیدوار هستیم امسال اقدامات جدی در این زمینه صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز