خبرگزاری کار ایران

گلمرادی در گفت‌‌و‌گو با ایلنا مطرح کرد؛

ارائه گزارش میزان خسارات خوزستان به رئیس مجلس/ حداقل تا ۲۸ فروردین در شرایط اضطرار هستیم/ شرایط سیلابی کارون و اهواز کنترل شده است

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۶۷۷

یک عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: در گزارشی که به رئیس مجلس ارائه شد تصریح شد که میزان خسارات به حوزه کشاورزی و دامپروری استان خوزستان هزار میلیارد تومان است و این منهای خسارات بخش مسکونی در شهرها و روستاها است.

علی گلمرادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره آخرین وضعیت استان خوزستان در پی بروز سیل گفت: شرایط بحرانی است و نگرانی همچنان در خوزستان وجود دارد اما اقدامات خوبی هم از سوی عوامل مختلف و دستگاه‌ها در حال انجام است. با اینکه خسارات بسیاری متوجه مردم شده است، اما دستگاه‌ها در حال تلاش برای کمک‌رسانی هستند.

وی با اشاره به سفر هفته گذشته علی لاریجانی به استان خوزستان گفت: در گزارشی که به رئیس مجلس ارائه شد، تصریح شده که میزان خسارات به حوزه کشاورزی و دامپروری استان خوزستان هزار میلیارد تومان است و این منهای خسارات بخش مسکونی در شهرها و روستاها است.

نماینده مردم ماهشهر تاکید کرد: استان خوزستان سایر سیلا‌ب‌ها از استان‌های دیگر را هم در خود جمع می‌کند و همه این سیلاب‌ها در نهایت به خوزستان ختم می‌شود. بر این اساس ستاد مدیریت بحران استان در حالت آماده‌باش است و ضرورت دارد با حساسیت و توجه بیشتری پای کار باشند.

وی اظهار داشت: در مناطقی که آب گرفتگی شدید در آنجا وجود داشته، مردم از آن مناطق خارج شده‌اند و در محل‌هایی که آموزش و پرورش، هلال احمر و دیگر دستگاه‌ها در نظر گرفته‌اند اسکان داده شده‌اند و تا زمانی که شرایط سبز نشود و تا زمانی که به این جمع‌بندی نرسیم که میزان آب‌های ورودی و خروجی در خوزستان خطرآفرین نخواهد بود، امکان اسکان و استقرار مردم در مناطق خودشان وجود نخواهد داشت یعنی نمی‌شود ریسک کرد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: مناطقی در خوزستان دچار آبگرفتگی شدند که حدود ۸۰ درصد از آنها در حاشیه رودخانه‌ها بوده‌اند اما شرایط سیلابی کارون و اهواز کنترل شده است. الان هم مدیریت را با تنظیم میزان آب‌ها در سدهای بالادستی انجام می‌دهیم که این میزان هم دچار نوساناتی است و ثابت نیست.

گلمرادی گفت: حداقل تا ۲۸ فروردین ماه با توجه به احتمالات هواشناسی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در شرایط اضطرار هستیم و بعد از آن هم مشخص نیست و باید قبل از اسکان مردم در مناطق خودشان برآوردهایی برای بازگشت‌شان داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز