خبرگزاری کار ایران

با حضور امیر‌سرلشکر موسوی؛

لایروب تخصصی نیروی دریایی ارتش در گلستان راه‌اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۴۱۵

لایروب تخصصی نیروی دریایی ارتش در مناطق سیل‌زده گلستان با حضور فرمانده کل ارتش راه اندازی شد.

به گزارش ایلنا، سامانه لایروب تخصصی و سنگین نیروی دریایی ارتش که چند روز پیش از خرمشهر توسط ۳ فروند هواپیماهای ترابری نیروی هوایی برای تسریع درخروج آب از آق قلاو گمیشان از طریق گرگان رود و رودخانه قره سو، به استان گلستان منتقل شده بود، با حضور امیر سرلشکر سید‌عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در محل کانال رهبر عملیاتی و راه اندازی شد.

فرمانده کل ارتش بیان کرد: بحمدالله با لطف خدای متعال  این لایروب امروز با تلاش متخصصین و جوانان نیروی دریایی ارتش  راه اندازی شد، و ان‌شاءالله کمک می کند آب موجود در شهرهای آق قلا و گمیشان به سمت پایین دست و دریا هدایت شود.

سرلشکر موسوی با اشاره به اینکه این لایروب توانایی بالایی در تخلیه گل و لای باحجم بالا و آبگرفتگی را دارد، عنوان کرد: این لایروب توانایی حرکت در آب‌های کم عمق و رودخانه‌ها را دارد و می‌تواند سنگ ها و رسوبات سفت و سخت تر را تراش بدهد و گل و لای را با سرعت از عمق کانال به سمت طرفین پرتاب کند و روند تعریض کانال را نیز با کمک دستگاه های بیل مکانیکی لودر ها رو تکمیل و تسریع کند.

وی  در پایان با اشاره به اینکه این دستگاه به زحمت و در شرایط جوی نامساعد از جنوب کشور به این منطقه فرستاده شده است،  گفت: این دستگاه ظرفیت مناسب و با توجه به اینکه رودخانه های منطقه منتهی به بستر دریای خزر نیازمند لایروبی و رسوب برداری هست، ان‌شاء الله بعد از اتمام کار در این کانال در دیگر مناطق هم مورد استفاده قرار خواهدگرفت تا ان‌شاءالله کار ماندنی برای مردم استان گلستان انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز