خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

آمریکایی‌ها از هر بهانه‌ای برای افزایش تنش با ایران استفاده می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۳۵۸

سخنگوی وزارت‌خارجه روسیه در تازه‌ترین اظهارات خود، ادعای آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در کشته‌شدن سربازان آمریکایی را بی‌اساس خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از «تاس»، «ماریا زاخارووا» سخنگوی  وزارت امور خارجه روسیه گفت: آمریکا با متهم کردن ایران به شرکت در کشته شدن ۶۰۰ نظامی آمریکایی در عراق، دنبال پیدا کردن  بهانه‌ای برای تضعیف روابط با تهران است.

ماریا زاخارووا در ادامه گفت: ما از گفته‌های«برایان هوک» نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران بسیار شگفت‌زده شدیم. برایان هوک مدعی شده، ایران مسئول کشته شدن ۶۰۰ نظامی آمریکایی در عراق است. ما هرگز چیزی درباره درگیری و تنش  بین نظامیان آمریکایی و ایرانی در خاک عراق نشنیده‌ایم و به همین دلیل لازم است تا همکاران آمریکایی ما  درباره این ادعای خود توضیح دهند و بگویند دقیقا منظورشان از حضور تهران در این موضوع  چه بوده است؟

این دیپلمات روس افزود: ما می‌دانیم که تمایلات ضد ایرانی میان مقامات واشنگتن وجود دارد ولی باید دلایل و پایه‌های لازم برای اثبات ادعای خود داشته‌ باشند. هر کسی باید مسئولیت ادعاهای خود را بپذیرد. اکنون این‌گونه  احساس می‌شود که آمریکایی‌ها دنبال این هستند از هر بهانه‌ای استفاده کنند تا تنش در روابط با ایران را بیشتر کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز