خبرگزاری کار ایران

نمکی روایت کرد؛

پیگیری ویژه رهبر انقلاب در خصوص منفی شدن رشد جمعیت

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۹۳۴

وزیر بهداشت گفت: پس از چند روز سفر مداوم و مستمر به استان‌های سیل‌زده‌ کشور به تهران بازگشتیم و به همراه تنی چند از مدیران اجرایی از هیات دولت و نیروهای مسلح و بعضی از دستگاه‌های دیگر خدمت رهبر انقلاب اسلامی رسیدیم.

به گزارش ایلنا، سعید نمکی با اعلام این مطلب اظهار داشت: در ابتدای این جلسه، دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور از مسائل مناطق سیل‌زده کشور گزارشی ارائه کردند همچنین دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور نیز از ستاد بحران و عملکرد این ستاد در مناطق سیل زده‌ی کشور گزارش دادند.

وی با اشاره به ارائه گزارشی از وضعیت سدهای کشور و اقدامات مرتبط با سدها و سرریز آب سدها و رهاسازی‌اش به زمین‌های پشت سدها توسط وزیر نیرو در این جلسه، گفت: رئیس کل ستاد نیروهای مسلح نیز از حرکت نیروهای مسلح به خصوص در استان گلستان و شهرستان‌های آق‌قلا و گمیشان گزارشی را ارائه کردند و نهایتاً رهبر انقلاب اسلامی پس از شنیدن با حوصله‌ی گزارش‌های دوستان، بیاناتی را ارائه فرمودند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: از کلیدی‌ترین نکات بیانات مقام معظم رهبری، دلسوزی و توصیه‌ همگان به رسیدگی عاجل به معیشت و حل مشکلات ناشی از سیلاب‌ها برای مردم بود. در بخش دیگر، ایشان از اینکه این همدلی و همراهی در نیروهای اجرایی کشور فراهم شده، اظهار رضایت و قدردانی کردند و نهایتاً از دولت و همه‌ی مسئولین خواستند که با جدیت به آینده‌گری و حل مشکلات ناشی از تخریب‌های سیل با نگاه پیش‌گیرانه بپردازند.

دکتر نمکی خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند که اگرچه سیلاب در بارندگی‌های زیاد اجتناب ناپذیر است ولی با تدبیر و دوراندیشی و ژرف‌نگری و آینده‌نگری می‌شود از عوارض سیلاب‌ها بر زندگی مردم کاست؛ همان جور که با مقاوم‌سازی بناها و رفع مشکلات ناشی از بی‌توجهی به ساخت درست بناها، می‌شود از عواقب زلزله کاست.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در پایان همه را توصیه کردند به حرکت در جهت اصلاح مسیرهای عبور سیل و مسیل‌ها و جلوگیری از تخریب طبیعت و جنگل‌ها، جلوگیری از فرسایش بی‌رویه‌ی خاک؛ و به حق فرمودند از عوامل بسیار موثر در روان‌شدن سیلاب‌ها در سطح زمین است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ایشان بعد از ختم جلسه مهربانانه بنده را صدا کردند و آن دغدغه‌ همیشگی‌شان را که درباره پیرشدن جمعیت کشور و نقشی که وزارت بهداشت می‌تواند در بحث رشد درست و منطقی جمعیت داشته باشد، متذکر شدند، افزود: بنده نیز خدمتشان عرض کردم که از بدو ورود به وزارت بهداشت به عنوان یکی از دغدغه‌های ملی بنده به این امر پرداختم و پروژه‌ای را آماده کردیم که انشاءالله تقدیم ایشان کنیم که با اجرایی‌شدن آن بتوانیم از منفی شدن رشد جمعیت در آینده جلوگیری کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز