خبرگزاری کار ایران

تحلیل علی مطهری از «برخورد ما با موضوع سیل»

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۵۵۱

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که به طور کلی مصائب، بسته به برخورد درست ما با آن‌ها می‌تواند سازنده باشد.

 گزارش ایلنا، علی مطهری در یادداشتی با عنوان «برخورد ما با موضوع سیل» در آخرین پست اینستاگرامی خود نوشت:

روز شنبه نهم اردیبهشت در جلسه ستاد مدیریت بحران کشور به عنوان نماینده قوه مقننه در این ستاد شرکت کردم. از گلستان و خوزستان و غیر این‌ها گزارش دادند. دریافتم که مسئولان دولتی و نیروهای مسلح زحمات طاقت‌فرسایی متحمل شده‌اند. مخصوصا وزیر کشور که در قانون به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران معرفی شده است تلاش چشمگیری داشته و بر وقایع مسلط بود. از همه آنها تشکر می‌کنم.

نقصی که در کار بود این بود که در مواردی مدیریت چندگانه حاکم بوده و حتی گاهی مردمی که می‌خواستند کمک کنند کارهایی کرده‌اند که اصولی نبوده و ایجاد مشکل کرده است. در آن جلسه گفتم حتی ممکن است سوءتفاهمی در کار باشد و نیروهای مسلح فکر کنند که چون ما تحت فرمان مقام رهبری هستیم پس لازم نیست تحت مدیریت ستاد باشیم، در نتیجه مستقل عمل کنند. البته نماینده آنها گفت ما چنین تصوری نداریم.

نکته دیگر این بود که برخی تصمیمات غلط در گذشته، در تلفات سیل تأثیر داشته مانند این که در دهه هشتاد مسیر رودخانه را در شیراز تبدیل به خیابان کردند. به نظر من باید آن پیمانکار و ناظر و مسئول مربوط پیدا و مؤاخذه شوند تا دیگران برای طرح‌های جاری و آینده عبرت بگیرند.

البته سیل در همه کشورها حتی کشورهای پیشرفته تلفات دارد، فقط باید تلاش کنیم تلفات به حداقل برسد و تلاش مسئولان و مردم ما به نظر من قابل قبول بوده است. از طرفی نوع برخوردها با این بلایای طبیعی از نظر ایستادگی و صبر و مقاومت و ناشکری نکردن می‌تواند از نظر معنوی موجب ترقی و تکامل افراد خصوصا داغ‌دیدگان و برای برای جامعه ما باشد؛ زیرا به طور کلی مصائب، بسته به برخورد درست ما با آنها می‌تواند سازنده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز