خبرگزاری کار ایران

امیر سیاری:

یگان‌های ارتش در حال استقرار در محل‌های سیل احتمالی در این منطقه هستند

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۵۰۱

فرمانده عملیات ارتش در ستاد مقابله با بحران خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر تمام تمهیدات لازم در خصوص جاری شدن سیل در خوزستان اندیشیده شد، تاکید کرد: یگان‌های ارتش با تمام تجهیزات و نیروی انسانی مجرب در حال استقرار در محل‌های سیل احتمالی در این منطقه هستند و چنانچه مشکلی روی دهد امدادرسانی خواهند کرد.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده عملیات ارتش در ستاد مقابله با بحران خوزستان که صبح امروز به منظور تسریع در روند فعالیت های یکان های ارتش مستقر در منطقه خوزستان از بخش‌‌های مختلف این منطقه و سد دز بازدید کرد، گفت: در حال حاضر تجهیزات امدادی به برخی از مناطق خوزستان اعزام شد که تیپ ۴۵ واکنش سریع و گروه ۴۲۲ مهندسی در اطراف روستاهای عبدالسید مریوش و قلعه سیدجاسم از توابع شهرستان شوشتر اعزام و در حال کنترل و رصد سیل احتمالی هستند.

وی اضافه کرد: چندین دستگاه خودروهای هاردتاپ، بیل مکانیکی و بولدزر و به تعداد کافی تجهیزات و نیروی انسانی در مناطق مختلف اعم از دزفول، شوشتر اطراف رودخانه کارون علاوه بر احداث سیل ‌‌ندها و ترمیم رودخانه‌‌ها مشغول امداد‌‌رسانی به هم‌‌وطنان عزیز این مناطق هستند.

فرمانده عملیات ارتش در ستاد مقابله با بحران خوزستان با بیان اینکه تمامی یکان‌های ارتش در خوزستان پای کار هستند، اظهار داشت: هوانیروز، نیروی هوایی، گروه مهندسی، یکان‌های واکنش سریع در قالب تیم‌های مختلف امداد و نجات در آماده‌‌‌باش کامل قرار دارند.

سیاری افزود: از تمامی هم‌وطنان می‌‌خواهم که به توصیه‌های ایمنی ستاد بحران و دیگر دستگاه‌های اجرایی گوش فرادهند تا بتوانیم با موفقیت از این شرایط جوی عبور کنیم.

وی در حاشیه بازدید از سد دز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همه در تلاش هستیم که کمترین آسیب به مردم برسد، تصریح کرد: با توجه به حجم آبی که وجود دارد مردم باید توجه بیشتری به توصیه‌های ستاد بحران داشته باشند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: مردم در تخلیه روستاها همت بیشتری داشته باشند و ترددی نیز در اطراف رودخانه‌‌ها نداشته باشند چون با توجه به حجم آب خروجی سدها روستاهای اطراف سد دز و کرخه در معرض آبگرفتگی هستند.

سیاری اضافه کرد: ارتش و همه نیروهای مسلح برای کمک به مردم و جلوگیری از آسیب آنها هر آنچه در توان داشتند پای کار آوردند و در کنار مردم هستند و هر جا لازم باشد به تشخیص ستاد بحران وارد صحنه شوند.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در خوزستان از چند روز پیش با هماهنگی ستاد بحران عملیات امداد و مردم یاری را شروع کرده‌ است.

فرمانده عملیات ارتش در ستاد مقابله با بحران خوزستان درباره بیمارستان‌‌‌های سیار و صحرایی ارتش خاطرنشان کرد: این لازمه کار است و باید به افرادی که در اردوگاه‌ها اسکان داده شده از نظر بهداشتی نیز به آنها رسیدگی شود و ما با ستاد بحران شهرستان‌‌ها هماهنگ هستیم و به مردم خدمات‌رسانی می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز