خبرگزاری کار ایران

سخنگوى وزارت کشور تشریح کرد؛

آخرین وضعیت بارش‌ها در استان ⁧ لرستان⁩/ گزارش استاندار به وزیر کشور

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۴۴۸

سخنگوى وزارت کشور آخرین وضعیت بارش‌ها در استان ⁧ لرستان⁩ را تشریح و تاکید کرد: وزیر کشور⁩ براى بسیج همه امکانات استان لرستان و در صورت ضرورت استفاده از امکانات استان‌هاى همجوار دستورات لازم را صادر کرد.

به گزارش ایلنا، سید سلمان سامانی در توییتر خود نوشت: 

‌١) وضعیت و شرایط بارندگی در شهر ⁧خرم‌آباد⁩ ادامه دارد؛ رودخانه طغیان کرده و اماکن و منازل اطراف آن در حال تخلیه است.

٢) وضعیت شهر نورآباد⁩ پس از چند ساعت آبگرفتگی منازل و واحدهاى تجاری و طغیان رودخانه شاهد فروکش کردن سطح رودخانه‌‌ها و کاهش شدت بارندگى بودیم که در حال حاضر روبه افزایش است، از چند ساعت گذشته به کمک خودروهاى ارتش مردم به مکان‌هاى امن جهت اسکان انتقال داده شدند، نیروهاى کمکى به منطقه اعزام شده‌‌اند.

٣) وضعیت درود⁩ عادى است و هنوز سد مروک⁩ سرریز نکرده است. 

‌٤) اکثر راه‌‌هاى ارتباطى ٣٠٠ روستا از بخش مرکزى ⁧دلفان⁩ قطع شده است و نیروها در حال بازگشایى معابر هستند.

٥) در داخل شهرهای ⁧پلدختر⁩ و معمولان⁩ مشکلى وجود ندارد و تنها در دو روستا مشکلاتى در زمینه چادر و اسکان وجود داشت که هلال احمر در حال پیگیرى این موضوع است.

‌٦) طغیان رودخانه و ادامه بارش‌های شدید در حال حاضر باعث آبگرفتگی حدود ۲۰۰ منزل و واحدتجاری در خیابان انقلاب شده؛ مردم به مکان امن منتقل و اوضاع تحت کنترل نیروهای امدادی است.

‌٧) در صورت تداوم بارش مشکلات بیشتری به وجود خواهد آمد هر چند مطابق اعلام هواشناسی در کل ازشدت بارندگی در ساعات آینده کاسته خواهد شد.

٨) تعدادزیادى از راه‌‌هاى روستایى به دلیل بارش برف⁩ سنگین مسدود شده که با دستور وزیر راه تمام امکانات راهدارى براى بازگشایى معابر بسیج شده است.

٩) شرایط ⁧بروجرد⁩ در حالت عادى است؛ معابر⁧ کوهدشت⁩، دوره چگنى و الشتر دچار آبگرفتگى شده، ستاد مدیریت بحران و نیروهاى امدادى مشغول فعالیت بوده و تدابیرلازم در حال انجام است.

١٠) وزیر کشور⁩ براى بسیج همه امکانات استان لرستان و در صورت ضرورت استفاده از امکانات استان‌هاى همجوار دستورات لازم را صادر کرد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز