خبرگزاری کار ایران

سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با ایلنا:

رونق تولید بدون پرهیز از تنش‌ و ماجراجویی ممکن نیست/ کارگران سربازان گمنام در رونق تولید هستند

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۹۰۷

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کارگران سربازان گمنام در رونق تولید و سرداران سازندگی هستند که با کمترین توقع، خدمت می‌کنند. در نابسامانی‌های اقتصادی هم بیشترین ضربه را هم کارگران خوردند ولی متاسفانه چندان از سوی نهادهای متولی مورد حمایت قرار نگرفتند

سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به تعیین شعار سال از سوی رهبر انقلاب گفت: تولید یک مسئله اساسی برای هر کشوری است که به استقلال، پیشرفت، وضعیت اجتماعی و معیشت جامعه ارتباط مستقیم دارد. متاسفانه در کشور ما، هنگامی که که تولید یک کشور با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود، برخی از مسئولان بجای اینکه به فکر رونق تولید و حل مشکلات آن باشند، درصدد رفع مشکل با پاک صورت مسئله یعنی واردات هستند. 

سومدیریت مهمترین مانع رونق تولید است

وی به ویژگی‌های انسانی و جغرافیایی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: ایران در یک موقعیت جغرافیایی فوق‌العاده‌ای قرار گرفته است و از منابع طبیعی مختلفی برخودار است. همچنین نیروی انسانی جوان و متخصص بسیاری در کشور وجود دارد. این مسائل موجب شده تا مشکل برای حل مشکلات مرتبط با تولید رونق مشکلی نداشته باشیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: مهمترین مشکل و مانعی که در مسئله رونق تولید وجود دارد، مسائل مرتبط با سومدیریت است. متاسفانه عدم برنامه‌ریزی، کلان‌نگری، عدم انجام کارهای کارشناسی، موازی‌کاری و... در مدیریت کلان کشور وجود دارد که باید همت کنیم تا بهم ریختگی‌های اقتصادی را حل و فصل کرده و با دادن شعار، منابع کشور را هدر ندهیم.

باید زمینه‌های داخلی رونق تولید را فراهم کنیم

جلودارزاده با تاکید بر اینکه باید زمینه‌های داخلی رونق تولید را فراهم کنیم، تصریح کرد: ما باید بدانیم نیازهای کشور چه چیزهایی هستند، اولویت‌ها کدامند و باید بر چه چیزهایی سرمایه‌گذاری کنیم. اگر ما می‌خواهیم تولید رونق پیدا کند، منابع ارزی باید به اولویت‌ها و نیازهای اساسی کشور تخصیص پیدا کنند.

وی افزود: متاسفانه گروه‌ها و افرادی هستند که از نابسمانی‌های اجتماعی و بهم‌ ریختگی‌های اقتصادی سود می‌برند. عناصری هستند که از کساد شدن تولید در کشور سود می‌برند زیرا به دنبال واردات هستند. آنها کسانی هستند که ارز ارزان می‌گیرند ولی کالایی که با ارز دولتی وارد شده است را با قیمت بالا می‌فروشند که به دور از انسانیت است.

برخی به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویا ایران با همه کشورها در ستیز با دشمن است

این عضو فراکسیون امید یکی از مهمترین الزامات و ارکان رونق تولید را، تعامل، گسترش صلح و دوستی با دنیا دانست و خاطرنشان کرد: برخی به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویا ایران با همه کشورها در ستیز با دشمن است در حالی که ایران، کشوری است که به دنبال تعامل مثبت با کشورها و گسترش مناسبات با تمام ملت‌ها است.

جلودارزاده با تاکید بر اینکه با تعامل، دوستی و روابط حسنه با دنیا زمینه رونق تولید را فراهم می‌کند، ابراز داشت: داشتن مناسبات گسترده و تعامل و دوستی با کشورها به ویژه همسایگان موجب افزایش واردات خواهد شد به ویژه اینکه ایران در موقعیت ژئوپولتیکی قرار دارد که می‌تواند به عنوان هاب عامل کند.

جلوگیری از موازی‌کاری یکی از عوامل مهم در تولید رونق است

وی با بیان اینکه رونق تولید بدون صلح و دوستی، پرهیز از تنش‌ و ماجراجویی ممکن نیست، عنوان کرد: ایران باید رویکردی را در پیش بگیرد که موجب جذب کشورهای منطقه به یکدیگر و گسترش دوستی و تعامل میان ملت‌های منطقه شود مگرنه امریکا و اسرائیل از خدایشان است که اختلافات کنونی در میان کشورهای خاورمیانه دامنه پیدا کند و دولت‌ها و ملت‌های منطقه با یکدیگر درگیر جنگ باشند تا علاوه بر اینکه مسلمانان باهم در جنگ باشند، آنها هم اسلحه‌هایشان را بفروشند و هم اذهان از مسئله فلسطین منحرف شود.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی قرار گرفتن نهادها و سازمان‌ها بر سر جای خود و جلوگیری از موازی‌کاری را یکی دیگر عوامل مهم در تولید رونق برشمرد و یادآور شد: نهادهای کشور، هم‌اکنون کارهای را انجام می‌دهند که وظیفه ذاتی و قانونی‌شان نیست در حالی که نهاد نظامی باید به کار ارزشمند دفاع از وطن، نهادی اقتصادی به تولید و حل و فصل مسائل معیشتی مردم، نهادهای دیپلماتیک به پیشبرد اهداف نظام در عرصه بین‌المللی و... بپردازند و ضمن جلوگیری از موازی‌کاری، هرکس کار خود را انجام دهد.

نیازمند گفت‌وگوهای ملی هستیم

جلودارزاده افزود: ما نیازمند گفت‌وگوهای ملی در میان تمامی لایه‌ها و گروه‌های مختلف هستیم تا بتوان با مفاهمه ملی به رونق تولید بپردازیم و از شرایط حساس کنونی عبور کنیم.

وی با اشاره به جایگاه ویژه کارگران در رونق تولید بیان کرد: کارگران سربازان گمنام در رونق تولید و سرداران سازندگی هستند که با کمترین توقع، خدمت می‌کنند. در نابسامانی‌های اقتصادی هم بیشترین ضربه را هم کارگران خوردند ولی متاسفانه چندان از سوی نهادهای متولی مورد حمایت قرار نگرفتند. به همین خاطر، ضرورت دارد دولت با برنامه‌ریزی‌های مختلف، کارگران را دلسرد نکرده و حمایت‌های بیشتری از آنها کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز