خبرگزاری کار ایران

تربتی‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

بخش شمالی و جنوبی جاده آق قلا به گنبد از هم جدا شده است/ تامین تغذیه مردم سیل‌زده با کمک‌های مردمی و اقدامات دولتی

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۷۸۲

نماینده مردم گلستان در مجلس تاکید کرد: آق قلا از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده که محور جاده آق قلا به گنبد در بخش‌های شمالی و جنوبی به علتآب‌گرفتی شدید از هم جدا شده است.

نورمحمد تربتی نژاد نماینده حوزه انتخابه استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده این استان گفت: از روز دوشنبه ۲۷ اسفندماه استان گلستان با بارندگی شدید مواجه شد که باعث ریزش و خیزش معابر عمومی از جمله محور خوش ییلاق و دیگر محورها شده بود که آب گرفتگی رخ داد.

وی تاکید کرد: آب گرفتگی را در برخی شهرها و روستاها از جمله شهرستان گنبد کاووس داریم. پر شدن سدهایی مثل بوستان و گلستان که در این استان وجود داشت، باعث سرریز شدن آب و ایجاد آب گرفتگی بسیاری از شهرها و روستاها در استان گلستان شد.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی خاطرنشان کرد: گنبد و آق قلا شهرهایی هستند که آب گرفتگی زیادی دارد. آق قلا از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده که محور جاده آق قلا به گنبد در بخش‌های شمالی و جنوبی از هم جدا شده است. در بخش شمالی آق قلا آب گرفتگی بسیار شدید است و آب گرفتگی در منازل مردم هم وجود دارد و خساراتی هم داشته و برخی از مردم به مدارس و اماکن عمومی منتقل شده‌اند.

نماینده مردم گرگان گفت: آب زیادی از سدها سرریز شده و معابر خروجی به اندازه کافی وجود نداشت که آب‌ها خارج شود برای همین هم جاده کمربندی که یکی از موانع خروج آب از شهر آق قلا بود، شکافته شد و چند محور ایجاد شد و خروجی آب ایجاد شد اما سنگر بعدی راه آهن گرگان - اینچه‌برون بود که چون ارتفاعش از سطح زمین بیشتر بود مانع از خروج آب می‌شد که مردم خواستار این بودند که راه آهن هم شکافته شود.

وی تصریح کرد: بیل‌های مکانیکی و ابزارهای مورد نیاز فراخوانده شد تا راه خروجی آب تعبیه شود و اقداماتی صورت گرفت اما چون این مساله خاتمه پیدا نکرد مجبور شدند راه آهن را بشکافند که آب‌ها راه خروجی بیشتری داشته باشد و شهرستان آق قلا از آب گرفتگی نجات پیدا کند.

تربتی‌نژاد اظهار کرد: برخی از مردم که به علت آب گرفتگی نمی‌توانستند در منازل خود ساکن شوند به مدارس انتقال داده شدند و آموزش و پرورش آمادگی کامل پیدا کرده که در صورت نیاز از مدارس بیشتری برای اسکان مردم استفاده کند. مقداری هم مسائل تغذیه‌ای وجود داشت که با کمک مردم و اقدامات دولتی در حال تامین شدن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز