خبرگزاری کار ایران

محمودی‌ شاه‌نشین به ایلنا خبر داد؛

کمیسیون رفع موانع تولید پیشنهادات خود برای «رونق تولید» را با فوریت در صحن مجلس مطرح می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۵۶۳

یک نماینده مجلس دهم گفت: همه مسئولان باید اولویت‌شان این باشد هر مانعی که در مسیر تولید در این کشور هست را رفع کنند. موانعی که موجب رکود در بخش کارخانجات و شرکت‌های تولیدی در تولید کالای ایرانی شده باید برداشته شود.

محمد محمودی شاه‌نشین در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره تعیین شعار سال ۹۸ از سوی رهبر انقلاب مبنی بر «رونق تولید»، در پاسخ به این سوال که مجلس چه نقشی در عملیاتی شدن این شعار دارد؟، گفت:  ما در مجلس کمیسیون رفع موانع تولید را داریم، این کمیسیون با توجه به شعار امسال وظیفه‌اش چندبرابر می‌شود. این کمیسیون رفع موانع تولید باید فعال‌تر شود و الان هم پیشنهاداتی که دارد در قید فوریت و خارج از نوبت در صحن مطرح می‌‌کند و من‌بعد هم باید تلاش بیشتری کند.

وی افزود: چند سال است که مقام معظم رهبری به بحث اقتصاد کشور می‌پردازند و این موضوع را با بحث اقتصاد مقاومتی شروع کردند و در این راستا هم یک سال حمایت از تولید را داشتیم و امسال هم رونق تولید را داریم.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم تاکید کرد: طبیعی است که موضوع رونق تولید هم برای ایجاد اشتغال و هم برای عدم وابستگی به تولیدات خارجی بسیار حائز اهمیت است. از سوی دیگر با رونق تولید می‌توانیم بازار کسب و کار را در کشور رونق دهیم. شرط اول همه این موارد رونق تولید است.

نمیانده مردم شهریار اظهار کرد:  همه مسئولان باید اولویت‌شان این باشد هر مانعی که در مسیر تولید در این کشور هست را رفع کنند. موانعی که موجب رکود در بخش کارخانجات و شرکت‌های تولیدی در تولید کالای ایرانی شده باید برداشته شود.

این عضو فراکسیون امید خاطرنشان کرد:‌ معتقدم که پیام مقام معظم رهبری یک پیام پرمغز است مبنی بر اینکه اگر بتوانیم موانع تولید را رفع کنیم و اگر بتوانیم بازار تولید را رونق دهیمT می‌تواند در حل مشکلات اقتصادی کشور فوق‌العاده موثر واقع شود. شرکت‌هایی که بدهی دارند و در مالیات و ارزش افزوده و مسائل مربوط به شهرداری‌ها و تعرفه‌ها گرفتار شده‌اند را می‌توانیم کمک کنیم تا مشکلاتشان حل شود و این‌ها هم در مقابل اشتغال‌زایی و تولید داشته باشند و کالای ایرانی با کیفیت تولید کنند.

وی در پاسخ به این سوال که نگاه مثبت در تعاملات داخلی و خارجی چقدر می‌تواند ما را در امر رونق تولید یاری کند؟، عنوان کرد: بخشی از صنایع ما به خصوص صنایع هایتک ما وابسته به صنایع مادر دنیا است که باید تعاملات‌مان را با آن‌ها داشته باشیم. بالاخره باید مواد اولیه مادر را وارد کنیم تا قطعات مورد نیازمان را تولید کنیم اما متاسفانه به دنبال وارد کردن قطعات هستیم.

محمودی‌شاه‌نشین تصریح کرد: همه دستگاه‌ها چه دستگاه‌هایی که مستقیم به دولت وصل هستند و چه دستگاه‌هایی که غیرمستقیم با مباحث صنعت و حتی کنترل مرزها و قاچاق مرتبط هستند همه باید یکدست شوند. دولت از طرفی باید برنامه‌هایش را برای تسهیلات تولید ارائه دهد و از طرف دیگر دستگاه‌های انتظامی و نظامی و سپاه و بسیج و این‌هایی که متولی حراست از مرزها هستند، باید با ورود قاچاق به کشور مبارزه کنند و دستگاه قضا هم باید کمک کند که شرایط برای تولیدات در داخل کشور فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز