خبرگزاری کار ایران

محجوب در گفت‌وگو با ایلنا:

نباید از نتیجه انتخابات ترسید/ قرار نیست تا قیامت پیروز انتخابات باشیم/ گردش نخبگان باید با رأی مردم اتفاق بیفتد نه با قانون

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۷۶۵

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : برای داشتن انتخابی سالم نباید محدودیت‌هایی وجود داشته باشد گردش نخبگان باید با رأی مردم اتفاق بیفتد نه قانون.

علیرضا محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره محدودیت نامزدی افراد در انتخابات مجلس شورای و این که گفته می‌شود این پیشنهاد را عده‌ای خاص در مجلس پیش برده‌اند، بیان کرد: مجلس به این پیشنهاد رأی داده و این امر جزء اختیاراتش به حساب می‌آید و انتصابش به افراد بی‌معنی است زیرا وکلای ملت به طور یکپارچه به آن رأی داده‌اند و جناح خاصی مطرح نبوده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موافقان و مخالفان در این مورد جناحی نبودند در واقع یک نوع دسته بندی خاصی در جریان بود و به هر حال آن‌ها با چند رای بیشتر پیروز شدند.

وی ادامه داد: فاصله رأی بین موافقان و مخالفان زیاد نبود و می‌توان گفت به انگشتان یک دست هم نمی‌رسید این خاصیت مجلس است گاهی مشاهده می کنید با نصف رأی هم در مجلس نظری برنده می‌شود و به قانون درمی‌آید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه چه کسی چه قصدی داشته است، چه چیزی رأی آورده و نیاورده هم موضوع قانون‌گذاری نیست ملاک کمی است و کیفی نیست.

وی با تاکید بر اینکه هرچند این قانون را تقبیح می‌کنم اما معتقد به آن هستم که قانون باید اجرا شود،‌ گفت: به طور کلی با هر محدود کردنی در انتخابات مخالف هستم به طور مثال از اول هم با شرط مدرک تحصیلی مخالف بودم و اعتقادم بر این است که سواد خواندن و نوشتن کافی است؛ چه بسا بسیاری افراد هستند که فقط خواندن و نوشتن بلدند اما یک سطح درک بالایی دارند.

محجوب ادامه داد: به طوری کلی ملاک انتخاب مردم سطح سواد است و در انتخابات هم اینگونه عمل می‌کنند نیازی نبود ما این را به صورت قانون در بیاوریم و حق انتخاب و کاندیداتوری را محدود کنیم.

وی افزود : زمانی تنها 3 درصد سطح سواد دانشگاهی ما کارشناسی و کارشناسی ارشد تشکیل می‌دادند امروز 18 درصد تشکیل می‌دهند. این گونه رفتار کردن به صلاح جامعه نیست و به نوعی تحدید انتخابات به حساب می‌آید.

این عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به استانی شدن انتخابات بیان کرد: این طرح دنباله‌رو یک طرح دیگر به عنوان استانی کردن انتخابات است از ابتدای مشروطه ما یک همچین طرحی را برای محدود کردن حوزه‌های انتخابیه نداشتیم مگر شهرهای بزرگ،‌ در طول این چهل سال تلاش بر این بوده است حوزه‌های کوچک هم دیده شوند.

وی ادامه داد: می‌گویند این کارها برای گردش نخبگان است فرقی نمی‌کند من باشم یا نباشم،‌ معتقدم نباید فرار رو به جلو داشت، بالاخره در انتخابات یک طرف رأی می‌آورد و طرف دیگر رأی نمی‌آورد همه روی انتخابات پیروزی نیست.

وی تاکید کرد: نباید از نتیجه انتخابات ترسید، کجا نوشته است که ما تا قیامت برنده هستیم و یا اینکه همیشه بازنده باشیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گردش نخبگان باید با رأی مردم اتفاق بیفتد نه با قانون مردم باید یک انتخاب آزاد داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز