خبرگزاری کار ایران

واعظی در جمع خبرنگاران:

لحظه‌ ورود بشار اسد به محوطه نهاد ریاست‌جمهوری متوجه شدم مهمانمان کیست/ مردم همه کاره هستند

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۷۰۵

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: در نهاد ریاست‌جمهوری نیز هیچکس از سفر بشار اسد مطلع نبود و این حرفی که زده می‌شود مبنی بر اینکه دفتر رییس‌جمهور باید باید به آقای ظریف اطلاع می‌داد باید بگویم که خود دفتر نیز از موضوع اطلاع نداشت. بنده نیز همان لحظه‌ای که آقای اسد وارد محوطه ریاست جمهوری شد متوجه شدم که مهمان ما چه کسی است.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی پس از پایان آخرین جلسه هیأت دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر حاشیه‌های استعفای وزیر امور خارجه و ارتباط آن با سفر رییس‌جمهور سوریه به ایران گفت: درباره اصل استعفا همه صحبت کردهاند اما آنچه که درباره عدم حضور آقای ظریف در جلسه دیدار رؤسای جمهور مطرح شده باید بگویم که اگر دوستان ما بتوانند شرایطی که امروز در سوریه وجود دارد را خوب تجسم کنند و مسیری که رئیس جمهور سوریه برای آمدن به ایران طی کرده را بشناسند و بدانند که فضا دست چه کسی است، مقداری قضاوت کردن برایشان راحت‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل مسائل امنیتی تصمیم‌گیری در خصوص سفر بشار اسد به تهران لحظه‌ای صورت گرفته است. چرا که نه قرار بر آن بود که در داخل سوریه کسی متوجه شود و در داخل ایران نیز دو سه نفر بیشتر مطلع نبودند.

وی افزود: در نهاد ریاست‌جمهوری نیز هیچکس از این موضوع مطلع نبود و این حرفی که زده می‌شود مبنی بر اینکه دفتر رییس‌جمهور باید باید به آقای ظریف اطلاع می‌داد باید بگویم که خود دفتر نیز از موضوع اطلاع نداشت. بنده نیز همان لحظه‌ای که آقای اسد وارد محوطه ریاست جمهوری شد متوجه شدم که مهمان ما چه کسی است. 

رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: دلیل آنکه من تا کنون در این رابطه صحبت نکرده‌ام آن است که نمی‌خواستم به هیچ وجه وارد فضایی شوم که در آن به دنبال مقصر بگردیم. 

وی ادامه داد: حضور آقای ظریف در دولت آنقدر برای من اهمیت دارد که اینکه گفته شود خطایی در دفتر رئیس جمهوری یا نهاد ریاست جمهوری شده است ارزش کمتری برای من دارد. بر همین اساس فکر می‌کنم که در این قصه در نهاد ریاست جمهوری هیچکس نه مقصر است و نه از موضوع اطلاع داشته است.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی‌اش از سال ۱۳۹۸ گفت: در سال ۹۸ به دلیل اینکه شاهد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم مقداری مراقبت‌های سیاسی باید بیشتر شود و باید تلاش کنیم که هم انتخاباتی پرشور و خوب داشته باشیم و مردم مشارکت بالایی داشته باشند و هم اینکه اجازه ندهیم دشمن از تبلیغات زودرس انتخابات سوءاستفاده کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار کرد: سال آینده دو موضوع بسیار مهم پیش رو داریم که عبارتند از حل و فصل مسائل اقتصادی کشور و مشکلاتی که امروز مردم با گرانی و مشکلات معیشتی مواجه هستند و دیگری درباره مقابله با تحریم‌ها و فشارهای خارجی.

واعظی همچنین در واکنش به اظهارات اخیر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همانطور که بارها مقام معظم رهبری فرمودند و قانون اساسی تاکید کرده در کشور ما قدرت بر اساس نظر و رای مردم است و حافظ تداوم این نظام هم همین مردم هستند. بزرگترین سرمایه ما مردم است و هر کسی بخواهد غیر از این صحبت کند به نظر من بیراهه رفته است.

وی ادامه داد:  شنیده‌ام که یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت گفته‌اند مردم چه کاره هستند. مردم همه کاره هستند و ما نمی‌توانیم بدون نظر مردم و اینکه مردم از ما چه می‌خواهند هر کاری بکنیم. اگر مردم از حکومت و دولت انتظاراتی دارند نه اینکه خود را محور بدانیم و بگوییم مردم خودشان را با ما تنظیم کنند.

رییس دفتر رییس‌جمهور همچنین در واکنش به این شایعه که گفته شده سید محمد خاتمی به رییس جمهور گفته است اگر نمی‌توانی کشور را اداره کنی استعفا بده، گفت: من این نقل قول را تایید نمی‌کنم. به نظر بنده کسانی که آقای روحانی را می‌شناسند، می‌دانند که اگر آقای روحانی رئیس‌جمهور نبود و به عنوان یکی از شخصیت‌های سیاسی بود و شرایط کشور سخت می‌شد کسی است که با تمام وجود می‌آمد مسئولیت می‌پذیرفت بر اینکه مشکلات مردم حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز