خبرگزاری کار ایران

آتلانتیک گزارش داد؛

بررسی احتمال بازگشت آمریکا به برجام/ ایران تا پایان ریاست‌جمهوری ترامپ به توافق پایبند می‌ماند

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۵۶۹

نشریه آتلانتیک در گزارشی ابعاد خروج آمریکا از برجام را بررسی کرد و به احتمال بازگشت آمریکا به برجام در صورت روی کار آمدن یک رییس‌جمهور دموکرات پرداخت.

به گزارش ایلنا، آتلانتیک در گزارشی به بررسی ابعاد برجام و تحلیل نظرات و سیاست اعضای کاخ سفید در قبال ایران پرداخت.

بر اساس این گزارش «برایان هوک» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران در مورد تحریم‌های آمریکا علیه ایران مدعی شد: همه به دنبال اعمال «فشار حداکثری» به ایران و نهایتا به صفر رساندن واردات نفت از ایران هستند.

در داخل دولت ترامپ در مورد عملی بودن این هدف اختلاف‌نظر وجود دارد، آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران با مشکلات فنی زیادی مواجه است که این موضوع کار را سخت می‌کند. چین همچنان  روزی نیم میلیون بشکه نفت از ایران خریداری می‌کند.

«آموس هوشتاین» سرپرست دفتر انرژی وزارت امورخارجه آمریکا در مورد تحمل فشار تحریم‌های آمریکا توسط ایران گفت: ایران، نشان داده‌ است که منتظر به پایان رسیدن دوره ریاست جمهوری ترامپ در دو سال آینده است. آنها می‌خواهند صبر کنند. مایل هستند سختی را تحمل کنند و این را نشان داده‌اند. آنها تجربه گذراندن روزهای سخت را دارند.

در ادامه این گزارش آمده است: «سیاست خارجه ترامپ و تلاش بر حداکثر فشار بر ایران و خروج از برجام، جهان را منتظر پایان ریاست جمهوری وی کرده‌ است .چیزی که دموکرات‌ها بیش از همه منتظر آن هستند.

«رابرت اینهورن» از اعضای دولت سابق آمریکا که در مذاکرات هسته‌ای با ایران نقش داشت، می‌گوید محدودیت‌های اساسی برنامه هسته‌ای ایران تنها اندکی بعد از آنکه رئیس‌جمهور آتی در سال ۲۰۲۱ قدرت را تحویل بگیرد، منقضی می‌شود. بنابراین ایران تا پایان ریاست جمهوری ترامپ به این توافق پایبند می‌ماند.

بنابراین گزارش در صورت شکست ترامپ در انتخابات بعدی و در صورت روی کار آمدن رییس‌جمهوری دیگر این امکان وجود دارد که دولت جدید بازهم به برجام بازنگردد.

«ریچارد نفیو» از طراحان نظام تحریمی آمریکا و عضو تیم مذاکره‌کننده دولت اوباما، می‌گوید حتی اگر رئیس‌جمهور دموکراتی بیاید و تصمیم به بازگشت به توافق هسته‌ای بگیرد، «ما باید برای این زمان از دست رفته، کاری کنیم»، چراکه مفاد کنونی برجام به زودی ارزش خود را از دست خواهند داد و در آینده ممکن است بی‌ارزش شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز