خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار با سفیر قزاقستان در تهران:

زمینه‌ لازم برای گسترش صنعت توریسم میان ایران و قزاقستان فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۴۸۰

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر توسعه همکاری‌های تجاری میان تهران و آستانه، گفت: لازم است همکاری‌های بانکی برای توسعه روابط تجاری تسهیل شود.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (یکشنبه، ۲۶ اسفندماه) با اسخت ارازبار سفیر جدید قزاقستان در تهران دیدار و گفت و گو کرد.

لاریجانی در این دیدار ضمن اشاره به ارتباط نزدیک دو کشور گفت: قراردادهایی میان دو کشور منعقد شده که به جریان صادرات و واردات کالا میان ایران و قزاقستان کمک می کند اما باید مسیر تسهیل این ارتباط نیز فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به توافقات اخیر میان رؤسای جمهور دو کشور عنوان کرد: تجار ایرانی می توانند فعالیت خوبی در قزاقستان داشته باشند.

سفیر قزاقستان در تهران در ادامه با تأکید بر اهمیت توسعه روابط دوجانبه عنوان کرد: امیدوارم طی زمان حضور خود در ایران به عنوان سفیر بتوانم با دوستی و مراوده ای که با مسئولان وزارت امور خارجه دارم، در راستای توسعه روابط دو کشور گام بردارم.

سفیر قزاقستان در تهران: نخستین پرواز میان تهران و آستانه زمینه‌ای برای گسترش صنعت توریسم

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره بر ضرورت افزایش سطح همکاری‌های تجاری میان ایران و قزاقستان بر اهمیت توسعه صنعت توریسم نیز تأکید کرد و افزود: زمینه‌های لازم برای گسترش صنعت توریسم میان ایران و قزاقستان از جمله تبلیغات و تسهیلات باید فراهم شود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: قراردادهای میان دو کشور بتواند زمینه را برای گسترش تجارت فراهم کند.

سفیر قزاقستان در تهران در پایان با بیان اینکه فردا نخستین پرواز میان آستانه و تهران صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: قرار است هفته ای یک بار میان ایران و قزاقستان پرواز رفت و برگشت صورت گیرد که این پرواز در شرایطی که پروازی میان ایران و کشورهای همجوار یعنی تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان وجود ندارد، حائز اهمیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز