خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور در بوشهر:

سعی کردیم بیش از ۲۰ درصد افزایش حقوق برای کارگران در سال آینده قائل شویم

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۱۷۶

رئیس‌جمهور تاکید کرد: برای همه کارمندان چه آنهایی که مشغول کار هستند و چه بازنشستگان که در مجموع حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند و برای همه کارگران که آنها هم حدود ۱۴ ملیون نفر هستند تلاش کردیم که بتوانیم حقوق و مستمری‌شان را افزایش دهیم در همین زمینه سعی کردیم برای کارمندان حدود ۲۰ درصد و برای کارگران بیش از ۲۰ درصد برای سال آینده افزایش قائل باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌‌‌‌الاسلام حسن روحانی در جمع مردم بوشهر گفت: بسیار خوشحال هستم که برای هفتمین بار به استان دلاور بوشهر سفر می‌کنم و در هر سفری در این سال ما شاهد یک حرکت بسیار مهم در زمینه اقتصادی بودیم. از محبت مردم عزیز در مسیر راه و اکنون در ورزشگاه تشکر می‌کنم که علیرغم تغییرات آب و هوا و ریزش باران و نعمت بزرگ خداوند برای همه ما مردم با شور و شوق و اشتیاق بخاطر شنیدن سخنان یکی از خادمان خودشان اجتماع کرده‌اند.

وی ادامه داد: قبل از هرچیز می‌خواهم میلاد با سعادت امام نهم فرزند مولای ما علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) حضرت جواد الائمه(ع) را خدمت همه شما تبریک عرض کنم. امامی که از دوران نوجوانی و در سن جوانی؛ در نوجوانی رسالت و مسئولیت را بر دوش گرفت و در ۲۵ سالگی بدرود حیات گفت. او جوان ائمه هدی است و دست توسل ما به سوی آن معصوم بزرگوار و جد شریفش که به ولادت او هم نزدیک هستیم دراز است.

وی افزود: همچنین پیشاپیش سال نو و عید نوروز را تبریک عرض می‌کنم و خوشحال هستم آخرین سفر استانی در سال ۹۷ در محضر مردم شریف و عزیز این دیار و این خطه مرزی مهم بوشهر هستیم. من لازم می‌دانم در آغاز از ملت بزرگ ایران تشکر و سپاسگذاری کنم به دلیل اینکه در این سالی که توام با مشکلات و سختی‌های اقتصادی بود مردم در همه مراسم‌های باشکوه انقلابی، دینی و مذهبی اجتماعشان و حضورشان را به رخ جهانیان کشیدند و به دشمنان ما اعلام کردند که ممکن است سختی‌ها و مشکلاتی را به وجود بیاورید اما نخواهید توانست ملت بزرگ ایران را در برابر خودتان تسلیم کنید. این ملت شجاع و مقاوم در برابر همه توطئه‌های شما بوده و خواهد بود.

رییس‌جمهور گفت: همه ما می‌دانیم که دشمنان ما در یک سال گذشته تمام توان خودشان را برای فشار بر زندگی مردم وارد آوردند و امید آنها این بود که مردم را از مسیرشان، انقلابشان، نظامشان و اعتقاداتشان جدا کنند اما مردم ما سختی‌های زندگی را پذیرفتند و به دشمنان این سرزمین با صدای بلند پاسخ منفی دادند و دولت در این شرایط سخت با همه توان در کنار ملت خواهد بود.

وی ادامه داد: ما به حول و قوه الهی و با همه امکانات به کمک مردمی که سختی‌های بیشتری را امروز تحمل می‌کنند، مردمی که دارای درآمد ثابت هستند امروز سخت‌ترین مشکلات را خواهند داشت. آنهایی که درآمدشان متغیر است خودشان را با شرایط تطبیق می‌دهند برای همین در بودجه سال آینده که تقدیم مجلس کردیم برای آنهایی که درآمد ثابت دارند و برای همه کارمندان چه آنهایی که مشغول کار هستند و چه بازنشستگان که در مجموع حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند و برای همه کارگران که آنها هم حدود ۱۴ ملیون نفر هستند تلاش کردیم که بتوانیم حقوق و مستمری‌شان را افزایش دهیم در همین زمینه سعی کردیم برای کارمندان حدود ۲۰ درصد و برای کارگران بیش از ۲۰ درصد برای سال آینده افزایش قائل باشیم.

وی افزود: البته این ۲۰ درصد کارمندان را با فرمول خاصی مجلس تبدیل به قانون کرده که براساس همان قانون عمل خواهیم کرد و در شورای کار این هفته حقوق کارگران نیز تصویب خواهد شد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه تورم امسال ما بیش از بیست درصد بوده اما توان ما برای افزایش حقوق و دستمزد بیش از این نبودهف گفت: امیدواریم در سال آینده با کمک هم شرایط مطمئن‌تری برای مردم ایجاد کنیم که خیالشان از لحاظ قیمت ارز و کالا و مطمئن باشد.

وی ادامه داد: همه تلاش خود را به کار گرفته و می‌گیریم امسال مردم در مقاطعی مشکل داشتند و دارند به دولت موکدا توصیه کردم همه توان دولت و مسئولان سراسر کشور به گونه‌ای باشد شب عید مردم بتوانند تا حدی حس راحتی کنند از خدا بخواهیم سال بعد شرایط بهتری داشته باشیم.اولین حمایت از افرادی است که دارای حقوق ثابت‌اند دومین حمایت از اقشاری است که در فشار هستند.

روحانی یادآور شد: در سه سال اخیر مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که ۱۱ میلیون نفرند را به بیش از ۴ برابر افزایش دادیم اما باز هم می‌دانیم در سختی هستند .

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در زمینه تولید در این کشور با حمایت دولت و بانک‌ها شرایطی فراهم کنیم تا محصولات زراعی و خدمات با قیمت مناسب در خدمت مردم قرار گیرد، گفت: برای اشتغال جوانان باید همه توان را به کار گیریم. وضع اشتغال در سال ۹۷ مناسب بود نسبت به افرادی که در جمع بیکاران قرار داشتند بیش از ۳ میلیون نفر بیکار داریم.

وی تاکید کرد: به ملت بزرگ ایران و مردم استان بوشهر و شهرستان کنگان اعلام می‌کنم علیرغم اینکه تمام تلاش‌ها بر این بود که برای سال ۹۷ توسعه نداشته باشیم و دولت همه پروژه‌ها را زمین بگذارد و همه آنها را کنار بگذاریم و حداکثر مواد مورد نیاز مردم را در اختیارشان بگذاریم، به حول قوه الهی بیش از ۳۴ هزار میلیاد تومان برای پروژه‌های عمرانی پرداخت کردیم امیدواریم در این چند روز هم این رقم را افزایش دهیم.

روحانی یادآور شد: به حول قوه الهی در سال جاری تمام پروژه‌های بزرگ را افتتاح کردیم اینکه توانستیم بزرگترین پالایشگاه میعانات کشور را به افتتاح نهایی در ۹۷ برسانیمف کار بزرگی است. در سفر قبل به هرمزگان دو پالایشگاه افتتاح شد یکی با ۱۴ میلیون لیتر در روز و ستاره خلیج فارس با ۳۶ میلیون لیتر در روز مجموع این‌ها نصف بنزین کشور است، این به معنای آن است مردم ما و کارگران و مهندسان ما و نفت ما و بخش‌های مختلف عمرانی توانسته‌اند این حرکت را انجام دهند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در هفته‌های پیش راه آهن مهمی از قزوین به رشت افتتاح کردیم علیرغم تحریم و فشار پروژه‌های بزرگ را ادامه دادیم در سفر امروز بزرگترین پروژه‌های انرژی کشور را افتتاح می‌کنیم به معنای آنکه ۴ فاز پارس پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیادرد دلار به افتتاح می‌رسد و اواخر فروردین یا اوایل اردیبهش پروژه مهمی در بخش آبی و کشاورزی با ۱۰ میلیاد دلار به افتتاح می‌رسانیم که پروژه مهمی در بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: این به آن معنا است که علی‌رغم فشار دشمنان، ملت ما راه خود را ادامه خواهد داد. آمریکا، رژیم‌صهیونیستی و کشورهای مرتجع منطقه بر مردم فشار وارد می‌کنند اما ما رابطه خود را با همسایگانمان روز به روز توسعه خواهیم داد. در سفر اخیر من در عراق شاهد بودیم روابط دوملت ایران و عراق و دو دولت ایران و عراق رابطه‌ای نمونه و مثال‌زدنی در منطقه و جهان است. درطول سال ۷ ملیون نفر بین دو کشور رفت و آمد می‌کنند و ما در این سفر تصمیم گرفتیم ویزاها در دو طرف رایگان شود تا مردم راحت‌تر بتوانند به زیارت عتبات رفته و زیارت خود را به بهترین شکل انجام دهند و همچنین ما در خصوص طرح‌های اقتصادی با دولت عراق به توافق رسیدیم

روحانی گفت: در عراق نمونه‌ای را دیدیم از روابط مستحکم دو ملت و من با تمام مقامات عالیرتبه سیاسی، حزبی و سران عشایر در بغداد و کربلا ملاقات کردم و این به آن معنا است که رابطه ما رابطه دو دولت نیست بلکه رابطه تمام ملت و تمام اقشار جامعه است. بنده با مراجع مخصوصا مرجع بزرگ حضرت آیت‌الله سیستانی که جزو افتخارات شیعه است دیدار کردم. همه مراجع و همه بزرگان اراده‌شان روابط صمیمانه‌تر بین دوملت ایران و عراق، دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و مراکز علمی است.  

وی ادامه داد: این رابطه یک نمونه است برای سایر کشورها و دلمان می‌خواهد این رابطه را با همه همسایگان داشته باشیم و اگر با بعضی‌ها مشکل داریم از طرف خودشان است. علاقمند هستیم با همه همسایگانمان یک رابطه صمیمی داشته باشیم. در این منطقه همه مسلمان هستیم؛ هدف ما باید توسعه این منطقه و پیشرفت کل منطقه باشد.

رییس جمهور گفت: برای استان بوشهر خدا را شاهد می‌گیرم که هرچه در این سالها وعده دادم بصورت کامل عملی کرده‎ام. در سفر گذشته وعده دادیم ۶۲۰ میلیارد تومان برای پروژه‌ها پرداخت شود و تا امروز ۶۲۴ میلیارد تومان پرداخت شده است. اما در عین حال برخی پروژه‌ها تکمیل نیست و اگر بخواهد تکمیل شود ۲۹ میلیارد تومان دیگر نیاز است که تعهد می‌کنیم این میزان را هم پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: می‌دانیم در این استان از نظر جاده و از نظر کشاورزی و همچنین از نظر ایجاد سدها و گردشگری چه مسئولیت‌های سنگینی داریم و از ظرفیت‌های خوب در این استان نیز مطلع هستیم. امروز ده‌ها پروژه مهم در این استان بهره‌برداری خواهد شد و من به استاندار و وزرا هم  تاکید کردم که مساله آب در این استان اهمیت دارد و همه تلاش خود را برای احداث ۵ سد به کار می‌گیریم و تا پایان دولت دوازدهم ۴ سد به بهره‌برداری خواهد رسید.  

وی افزود: همچنین آب‌شیرین‌کن‌ها و  اسکله‌های مورد نیاز مردم را افزایش خواهیم داد. هنگام نیاز به توسعه اسکله دارد؛ من پرسیدم ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع هزینه نیاز داریم که نصف را بنادر به عهده بگیرد و نصف دیگر را سازمان برنامه وبودجه و انجام خواهیم داد.

روحانی گفت: از نظر جاده‌سازی‌هایی که باید در این استان صورت بگیرد و جاده‌های مهم برای گردشگری؛ جذب گردشگر به عنوان اصل برای این استان است. جذب گردشگر می‌تواند بیکاری را کم کند و می‌تواند به استان شما توسعه بیشتر بدهد. در زمینه کشاروزی نیز باید سامانه‌های نوین آبیاری و همچنین کشت گلخانه‌ای را گسترش دهیم. امروز ده‌ها هکتار کشت گلخانه‌ای افتتاح خواهد شد که در این زمینه تلاش خودمان را افزایش می‌دهیم.

وی ادامه داد: شما استان بوشهر مرکز انرژی کشور هستید و بیشترین گاز کشور از این استان است بنابراین در برابر این بهره‌برداری که از منابع زیرزمینی انجام می‌شود مردم این استان باید بهره‌مند شوند.  من به وزارت نفت توصیه می‌کنم استخدام مهندس، کارگر و کارمندتان حتی الامکان از نیروهای بومی استان باشد.  همچنین من می دانم برخی از این شهرستان‌ها از نظر محیط‌زیست در رنج هستند. من به وزیر نفت، وزیر کشور، وزیر مسکن و به رییس سازمان محیط‌زیست و سازمان برنامه و بودجه دستور می‌دهم بعد از تعطیلات عید کمیته‌ای تشکیل دهند و طی ۳ ماه طرح خود در این زمینه را به هیات دولت بیاورند.

روحانی در پایان گفت:  ۵۱ طرح در این سفربا بودجه ۱۵۶۹ میلیارد تومان تصویب شده است و ما ۱۲۸۳ میلیارد را پرداخت کرده و ۱۷۰ میلیارد از محل صندوق پرداخت شده است و این مبلغ غیر از بخش‌های غیر دولتی است که آن هم مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان خواهد بود و همه طرح‌ها موجب اشتغال بیشتر،  سربلندی وآبادانی بیشتر استان عزیز بوشهر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز