خبرگزاری کار ایران

در دیدار با داوودزی مطرح شد؛

ابراز تردید عراقچی نسبت به نیات امریکا در افغانستان/ تاکید بر مشارکت فعالانه کشورهای همسایه در روند صلح

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۹۵۵

نماینده ویژه رئیس‌جمهور افغانستان با معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهورپی اسلامی ایران دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، محمد عمر داوودزی، نماینده ویژه رئیس‌‌جمهور افغانستان در امور اجماع‌‌سازی منطقه‌‌ای برای صلح و رئیس دارالانشای شورای عالی صلح آن کشور که در راس هیاتی برای مشورت با مقامات کشورمان در خصوص روند صلح در کشورش وارد تهران شده است، با سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار کرد. 

در این دیدار داوودزی با ارائه گزارشی از آخرین تحولات مربوط به روند صلح در افغانستان، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت افغانستان و اتخاذ مواضع سازنده در ارتباط با روند صلح در کشورش قدردانی کرد. 

عراقچی هم متقابلا از ابتکارهای رئیس‌‌جمهور افغانستان برای ایجاد تحرک در روند صلح استقبال کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران حداکثر توان خود را برای کمک به مردم و دولت افغانستان، و حفظ وحدت و همبستگی تمامی گروه‌‌‌ها و اقشار مردم افغانستان به کار خواهد گرفت.

وی همچنین با توجه به اخبار منتشره نسبت به نیات امریکا در افغانستان ابراز تردید کرد و لزوم اتخاذ رویکرد منطقه‌‌‌ای و مشارکت فعالانه کشورهای همسایه در روند صلح آن کشور را مورد تاکید قرار داد.

در این دیدار طرفین بر حفظ ساختارهای سیاسی و قانون اساسی افغانستان به عنوان دستاورد سال‌ها جنگ و فداکاری مردم آن کشور، بر لزوم مشارکت تمام جناح‌های افغانستان در روند صلح به عنوان شرط‌های لازم برای رسیدن به صلح پایدار تاکید کردند.

حضور داعش در افغانستان به عنوان تهدیدی مشترک برای صلح و امنیت در منطقه و لزوم همکاری برای مبارزه با این گروه تروریستی نیز یکی دیگر از محورهای گفت‌وگوی طرفین در این ملاقات بود. 

همکاری‌های اقتصادی دو کشور در شرایط جدید ناشی از تحریم‌‌ها و راهکارهای توسعه روابط اقتصادی دو کشور نیز در این دیدار مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز