خبرگزاری کار ایران

نقوی حسینی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

سفر روحانی به عراق ثابت کرد که ایران همچنان قدرت بزرگ منطقه‌ است/ آمریکایی‌ها چاره‌ای جز احترام به اراده ملت‌ها ندارند

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۲۲۵

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سفر حسن روحانی به عراق نشان داد پیوند بین ایران و عراق یک پیوند راهبردی است و کسی نمی‌تواند این پیوند را تحت تاثیر قرار دهد.

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در خصوص دستاوردهای سفر حسن روحانی به عراق گفت: سفر ریاست جمهور و هیات بلندپایه‌ای که ایشان را همراهی کردند تاثیرات، پیامدها و دستاوردهای خیلی مهمی داشت.

وی ادامه داد: نخست اینکه به همه کشورهایی که تلاش می‌کنند ناجوانمردانه علیه ایران اقدامات تحریمی انجام دهند ثابت کرد این نوع فشارها دیگر کهنه و نخ‌نما شده و نمی‌تواند روی اراده مردم ایران تاثیر بگذارد. 

وی افزود: آمریکایی‌ها خیلی تلاش کردند که ایران را حتی در منطقه منزوی نشان دهند اما این سفر با عظمت به آنها ثابت کرد، جمهوری اسلامی ایران همچنان یک قدرت بزرگ منطقه‌ای بوده و مراودات بالایی با همسایگان خود و سایر کشورها دارد.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: این سفر همچنین نشان داد پیوند بین ایران و عراق راهبردی است و کسی نمی‌تواند این پیوند را تحت تاثیر قرار دهد و ایران در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و غیره و مراودات بالایی با همسایگان خود دارد. 

وی ادامه داد: یادداشت تفاهم‌نامه‌ای که در این سفر امضا شد هم بستر خوبی را برای تعاملات بیشتر ایجاد کرده و قطعا آثار اقتصادی بسیار خوبی دارد و آمریکایی‌ها باید بفهمند با تهدید و تحریم نمی‌توانند علیه ایران کاری انجام دهند و چاره‌ای ندارند که به اراده ملت‌ها احترام بگذارند. 

نقوی حسینی در مقایسه سفر اخیر رییس‌جمهور ایالات متحده به عراق با سفر حسن روحانی به این کشور هم  گفت: آن سفر به اعتراف خود ترامپ نشان‌دهنده ناکامی و شرمساری آمریکایی‌ها است. رییس جمهور ایالات متحده به زبان آورد که برای سفر به کشوری که ۷ تریلیون در آن هزینه کرده و علیه ایران نیز فعالیت‌های گسترده صورت داده است باید چراغ خاموش، بدون اطلاع و بدون استقبال رسمی بیاید و دزدانه هم برگردد.

وی ادامه داد: اما رییس‌جمهور ایران با تمام پروتکل‌های سفر رسمی این سفر را انجام داده و با همه مقام‌ها رسمی و مذهبی نیز دیدار می‌کند که نشان‌دهنده موفقیت و سربلندی ملت ایران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز