خبرگزاری کار ایران

برگزاری کارگاه مشترک ایران و اتحادیه اروپا در حوزه ایمنی هسته‌ای

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۰۶۶

کارگاه مشترک ایران و اتحادیه اروپا در حوزه ایمنی هسته‌ای، با تمرکز بر کنوانسیون مشترک سوخت مصرفی و پسماند رادیواکتیو، با حضور مسئولین و کارشناسانی از دو طرف، در وین برگزار شد.

به گزارش ایلنا، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین که در افتتاحیه این سمینار سخنرانی کرد، اظهار داشت: ایران، بالاترین استانداردها در حوزه ایمنی هسته‌ای را وارد مقررات خود کرده و همواره نیز در تلاش است تا از استانداردهای روز بین المللی و تجربیات و بهترین رویه های کشورها در این زمینه بهره‌مند شود. 

غریب آبادی همچنین افزود: ایران در حال بررسی فنی، حقوقی و سیاسی کنوانسیون‌های بین المللی مرتبط با ایمنی هسته‌ای است و پس از پایان این بررسی ها، اقدام و تصمیم لازم را در چارچوب رویه های قانونی خود اتخاذ خواهد نمود.

نماینده دائم کشورمان، ایمنی و امنیت هسته‌ای را یکی از حوزه‌های مهم همکاری میان ایران و اتحادیه اروپا خواند و تصریح کرد: با توجه به تحریم های غیرقانونی، غیرانسانی و یکجانبه آمریکا از جمله در حوزه ایمنی هسته‌ای، اتحادیه اروپا می‌تواند نقش موثر و سازنده‌ای را در این راستا ایفا نماید.

لازم به توضیح است در این سمینار، در خصوص موضوعات دامنه کنوانسیون مشترک و تعهدات مربوطه آن، فرایندهای پیش بینی شده در کنوانسیون برای ارزیابی عملکرد کشورهای عضو، و تهیه پیش نویس گزارشات ملی تبادل نظر فنی و حقوقی انجام شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز