خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور:

تحولاتی در دادسراها در چند ماه آینده خواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۷۹۸

دادستان کل کشور تاکید کرد: در چند ماه آینده تحولاتی در دادسراها خواهیم داشت و برای ضابطان نیز برنامه‌هایی داریم.

به گزارش ایلنا، حجت‌‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در همایش فرماندهان، روسا و مدیران فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: با مدیریت جدید دستگاه قضایی بناست تحولات حساب شده و منطقی داشته باشیم و دادستانی کل از مدت‌ها قبل مطالعاتی را در خصوص تحول حوزه دادسراها آغاز کرده است که تقدیم قوه قضائیه خواهیم کرد.

وی به اهمیت موضوع دفاع از حقوق عامه و احیاء حقوق عامه اشاره کرد و اظهار داشت: چند سال است روی این موضوع متمرکز شده ایم و سال‌ها این امر مغفول مانده بود و از زمانی که موضوع احیای حقوق عامه را مطرح کردیم متوجه شدیم که در حوزه اجرا با مشکلاتی مواجه هستیم.

دادستان کل کشور افزود: بر همین اساس دستورالعملی نسبتا جامع در دوران رئیس پیشین قوه قضائیه تهیه شد و قطعا هنوز نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.

منتظری ادامه داد: باید در حوزه احقاق حقوق عامه ورود جدی داشته باشیم و در این بخش بدون حمایت و همکاری دستگاه‌ها و نیروی انتظامی راه به جایی نخواهیم برد.

وی اضافه کرد: انتظارم از نیروی انتظامی این است که روز به روز بر دانش خود بیفزایند و باید هم قضات و هم کارکنان نیروی انتظامی با قوانین جدید آشنایی کامل پیدا کنند و به ویژه در حوزه کلانتری‌ها باید سطح دانش قضایی و حقوقی و کرامت بخشیدن به ارباب رجوع و متهمان ارتقا پیدا کند.

دادستان کل کشور اضافه کرد: امسال بخش عمده‌ای از کارت‌های ضابطین ناجا را صادر کرده ایم و امضای دادستان‌ها در ذیل این کارت هاست.

منتظری با اشاره به جایگاه امنیت در هر جامعه و کشوری تصریح کرد: امنیت در جامعه حکم اکسیژن برای بدن انسان را دارد و از بزرگترین نعمت‌های خداوند به بشریت است و زمانی که هیچ تهدیدی آرامش فرد را در جامعه برهم نزند آن زمان امنیت کامل برقرار شده است.

وی امنیت را بستر و زمینه‌‌‌ساز همه پیشرفت‌های اقتصادی و علمی خواند و به جایگاه نیروی انتظامی در برقراری امنیت اشاره کرد.

منتظری ادامه داد: من به عنوان کسی که جایگاه مدعی‌‌‌العمومی را دارم از تلاش نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت برای شهروندان قدردانی می‌کنم و مسئولان ناجا در مسیری حرکت می‌کنند که پرچم حرکت‌شان به دست مجتهدی عادل و حکیمی توانمند است که نمونه اش در دنیا وجود ندارد.

دادستان کل کشور بیانیه اخیر مقام معظم رهبری در آستانه ورود به چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را بسیار حکیمانه خواند و خاطرنشان کرد: بند بند این بیانیه قابل تدریس است و هر سازمان و نهادی برای اصلاح جامعه باید ابتدا به سلامت خود توجه کند که قضات دستگاه قضا و کارکنان نیروی انتظامی نیز از این امر مستثنی نیستند.

منتظری به ارتباط تنگاتنگ میان قوه قضاییه و نیروی انتظامی اشاره کرد و ابراز داشت: بخش عمده‌ای موفقیت دستگاه قضایی برای اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم به همکاری و مساعدت نیروی انتظامی بستگی دارد.

وی نیروی انتظامی را به موجب قانون، ضابط عام خواند و بیان کرد: ضابط عام باید تحت نظارت مستقیم قاضی عمل کند و به موجب قانون فرماندهان و روسای نیروی انتظامی حتما باید آموزش ببینند و کارت ضابطین برای آن‌ها صادر شود که اگر این کارت را نداشته باشند همه اقدامات آن‌ها خلاف قانون است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز