خبرگزاری کار ایران

سردار رشید:

باید دشمن را در باورهایش شکست داد/ باید برای هرگونه جانفشانی بیش از گذشته آماده باشیم

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۷۷۹

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) گفت: در عین حال که برای تهدید و جنگ با هیچ کشوری پیشگام نخواهیم بود، اما تهدیدکنندگان را از رویارویی با ملت شریف ایران سرافکنده و پشیمان خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) در جمع فرماندهان سپاه و نیروهای مسلح در رزمایش بیت المقدس نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه ملت بزرگ ایران راهپیمایی و جشن انقلاب را در ۲۲ بهمن ماه با شکوه و عظمت برگزار کردند، گفت: آیا امروز کسانی که وعده دادند ایران جشن چهلمین سال انقلاب خود را نخواهد گرفت، احساس شرمندگی و شکست نمی‌کنند. مانور بزرگ قدرت ملت ایران در ۲۲ بهمن در گوش چه کسانی سیلی نواخت ،همچنین چگونه همه ما را متذکر و با احساس اطمینان و قدرت همراه کرد.

وی افزود: ترامپ با تحریک اسرائیل  غاصب و عربستان از قدرت منطقه ای ایران نگران شد و چنین محاسبه می‌کرد که با تحریم، نفوذ منطقهای ایران در منطقه کاهش خواهد یافت و آیا آنچه در عراق و سوریه و لبنان و منطقه می‌گذرد نشانه محاسبه غلط ترامپ و محرکین آن نیست؟

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) تصریح کرد: ملت ایران با حمایت از نظام و انقلاب و تحت رهبری امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) تهدیدات مرحله جدید را مدیریت کرد و با وجود برخی دشواری‌های کنونی و پیش رو، این موضوع بیش از گذشته روشن شد که قدرت مستقر در ایران ریشه در باورهای انقلابی، سیاسی و اعتقادی جامعه ایران دارد. همانگونه که جامعه ایران دچار فروپاشی نخواهد شد نظام برآمده از انقلاب متکی در خون مطهر صدها هزار شهید نیز بر بحران‌ها غلبه و از این طریق قدرت خود را آشکار و تثبیت خواهد کرد.

سرلشکر رشید تأکید کرد: آنچه که تاکنون گذشته است با وجود شکست دشمن، به معنای پیروزی قطعی نیست و به یاری خداوند متعال و با  هوشیاری، انسجام  و حرکت در زیر پرچم رهبری و نظام ،مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی افزود: دشمن تا شکست را باور نکند همچنان با افکار شیطانی برای غلبه بر اراده جمعی ملت ایران تلاش و توطئه خواهد کرد؛ از این رو  باید دشمن را در باورهایش شکست داد تا دچار تزلزل در اراده و تصمیم شود.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص)  با بیان اینکه ما در نیروهای مسلح حافظ عزت و عظمت مردم و ایران عزیز هستیم، گفت: ما باید برای هرگونه جانفشانی بیش از گذشته آماده باشیم. قدرت نیروهای مسلح موجب اطمینان خاطر مردم و قدرت دولت و سایر قوا برای پیش برد اهداف و برنامه‌ها خواهد شد. امیدوارم خداوند همچنان حافظ این ملت و سرزمین باشد و ما را هدایت کند.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) با تأکید براینکه ملت شریف ایران به دلیل احساس قدرت و برتری روحی نیاز به تهدید و جنگ با هیچ کشوری ندارد ، گفت: اما تاریخ گذشته این چهل سال پرافتخار به این معناست که دفاع از موجودیت، هویت و تمامیت ارزی کشور در برابر هر تهدیدی خطوط اصلی سیاست‌های دفاعی-امنیتی ایران است که برآمده از فرهنگ سیاسی، تاریخی و اعتقادات دینی است و هرگز تغییر نخواهد یافت.

سرلشکر رشید اظهار داشت: مشاهده تجربه دوران دفاع مقدس و شکل‌گیری فرهنگ مقاومت عمومی و دفاع همه جانبه مردمی باید برای کسانی که منافع ملت ایران را تهدید می کنند هشدار آمیز باشد تا محاسبات خود را اصلاح کنند؛ در غیر این صورت در عمل و با پذیرش هزینه‌های محاسبه نشده مجبور به انجام آن خواهند شد.

وی با اشاره به تجربه ۸ سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: تجربه جنگ ۸ سال دفاع مقدس، از مردم این سرزمین که پس از پیروزی انقلاب درگیر استقرار نظام جدید و امور مربوط به آن شدند، مردان بزرگ نظامی تربیت کرد که برخی از آنها از مدیران برجسته نظام هستند و برخی دیگر همچون سردار سلیمانی بر سرنوشت منطقه تأثیرگذار بوده و خواهند بود.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا در پایان گفت: در عین حال که برای تهدید و جنگ با هیچ کشوری پیشگام نخواهیم بود، اما تهدیدکنندگان را از رویارویی با ملت شریف ایران سرافکنده و پشیمان خواهیم کرد؛ بنابراین در حالی که از هیچ جنگی استقبال نمی‌کنیم اما برای پاسخ به هر گونه تجاوز در کشورمان کاملا آماده ایم و امیدواریم فهم این مسئله برای متجاوزین با آزمون عملی و تحمیل هزینه سنگین حاصل نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز