خبرگزاری کار ایران

تداوم نشست کارشناسی برای عملیاتی شدن اینستکس در تهران

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۴۴۶

نشست کارشناسی ایران و اتحادیه اروپایی به همراه نمایندگان سه کشور اروپایی از صبح امروز در تهران آغاز شده و ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، در هیأت ایرانی غیر از بخش‌های مختلف وزارت امور خارجه، نمایندگان تعداد زیادی از دستگاه‌های دولتی مرتبط از جمله بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نفت، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو، سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و ایران ایر حضور دارند. 

همچنین نشست‌های فرعی تخصصی بین برخی دستگاه‌ها (به ویژه در حوزه بانکی) با نمایندگانی از هیأت‌های طرف مقابل برگزار شده یا در حال برگزاری است. 

در این جلسات، انتظارات طرف ایرانی مشخصا از اینستکس در حوزه‌های تخصصی به تفصیل برای طرف مقابل تشریح شده و طرفین درباره راهکارهای ممکن برای رفع مشکلات ناشی از تحریم‌های آمریکا در این حوزه به بحث‌های فنی و کارشناسی می‌پردازند. 

این دور از نشست‌ها بر موضوع مشخص نحوه عملیاتی کردن SPV (کانال ویژه مالی) اروپایی موسوم به اینستکس و چگونگی همکاری آن با نهاد متناظر ایرانی که در شرف تاسیس است، متمرکز و طبعا بررسی میزان پیشرفت کار و گام‌های بعدی در حوزه سایر تعهداتی که گروه ۱+۴ برای جبران اثرات تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه کشورمان داده‌اند و آخرین بار چهارشنبه هفته گذشته ۱۵ اسفند ماه در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین به آن پرداخته شد، به نحو مقتضی مورد پیگیری قرار داشته و خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز