خبرگزاری کار ایران

سامانی خبر داد؛

کاهش دغدغه ورود منابع مالى نامشخص با اصلاح قانون انتخابات مجلس

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۴۰۳

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها ابراز امیدوارى کرد که با اصلاح قانون انتخابات مجلس دغدغه‌های ورود منابع مالی نامشخص در حوزه‌ انتخابات در حد قابل قبولى کاهش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، سید سلمان سامانی در جلسه علنى امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی درباره پیشنهاد حذف ماده ۳۶ این قانون اظهار داشت: در صورتى که انتخابات به صورت استانی برگزار شود ضمن آن که باید نقش احزاب را در انتخابات تقویت کنیم، نمی‌توان نامزدها را از ارتباط مستقیم و چهره به چهره با رأی دهندگان منع کنیم و این جزء حقوق اولیه نامزدها و مردم است.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استانها در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان درباره بحث های مالی و اقتصادی انتخابات تاکید کرد: در فصل دیگری از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شوراى اسلامى، موضوعات مالی انتخابات و اینکه هر نامزد از چه منابعی می تواند هزینه های انتخاباتی خود را تامین کند و اینکه به چه میزان و در چه حوزه هایى می‌تواند منابع مالی خود را هزینه کند آمده است، و این مواد با لایحه دولت نیز تطابق دارد. 

وى ابراز امیدوارى کرد که با تصویب آن احکام دغدغه‌های ورود منابع مالی نامشخص در حوزه‌ انتخابات در حد قابل قبولى کاهش می یابد.

سامانى ضمن اعلام مخالفت با پیشنهاد حذف ماده ٣٦ این قانون ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس شورای اسلامى با اصل این ماده موافقت کنند.

گفتنی است نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مفاد ماده ٣٦ این طرح با ١٣٢ رأی موافق، ٢٦ رأی مخالف و ١ رأی ممتنع از مجموع ٢٠٣ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز