خبرگزاری کار ایران

کوسه غراوی در نطق میان دستور:

در حوزه سلامت و درمان قشر فرهنگیان با تاخیر در پرداخت هزینه‌ها مواجه است

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۳۳۶

یک نماینده مجلس گفت: دیدار رهبر انقلاب با بشار اسد نقطه مقابل بسیاری از رویدادهای خارجی محسوب می‌شود زیرا این دیدار نشان از اوج موفقیت‌های نظام ایران در راهبردهای بین المللی را نشان داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، شهرام کوسه غراوی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز  مجلس شورای اسلامی، گفت: جهان امروز، دنیای پر تنشی است. در سالی که در حال پایان است هیچ کشوری در سرتاسر گیتی حاشیه امن و بدون دغدغه ندارد و حتی کشورهای بزرگ غربی نیز همپای کشورهای به اصطلاح در حال توسعه و جهان سومی با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تشدید جنگ سرد بین آمریکا و اروپا از یک طرف، روسیه از طرفی دیگر و و ضعیت متزلزل ترامپ در مجلس امریکا، تعطیلی چندین روزه دولت آمریکا و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، دیدار نمایشی ترامپ با رهبر کره شمالی نمونه بارز این ادعا است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی نیاز به آرامش در کشورمان به ویژه دربعد سیاست خارجی دوچندان مهم جلوه می کند. دیدار رهبر انقلاب با بشار اسد نقطه مقابل بسیاری از رویدادهای خارجی محسوب می‌شود زیرا این دیدار نشان از اوج موفقیت‌های نظام ایران در راهبردهای بین‌المللی را نشان داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: تحریم‌های ظالمانه و یکطرفه آمریکا خلاف مصوبات و قطعنامه سازمان ملل که به فکر دشوار کردن شرایط معیشت ملت بزرگ ایران است، با مقاومت مردم همچون ایستادگی در جنگ تحمیلی دفع خواهد شد. سیاست‌مداران و مسئولان باید توجه داشته باشند کشور در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی نیاز به همدلی و اتحاد در راستای حفظ و تقویت منافع ملی و عمومی دارد.

کوسه غراوی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: این بیانیه راهبرد با هدف جهاد بزرگ ایران اسلامی از طرف رهبر انقلاب مطرح شد و همه مسئولان دلسوز باید در تمامی برنامه‌ها این سند را سرلوحه کار خود قرار دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی هر چند برخی از سیاست‌های دولت در حوزه اقتصادی انتقاد وارد است ولی تصمیم‌گیری‌های بهتر و کارشناسی شده به ویژه در امور اقتصادی و زیربنایی را اولویت می‌دانم لذا پیگیری این مسائل باید در حوزه انتخابیه مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش باید در دستورکار مسئولان باشد.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گرانی افسار گسیخته شرایط زندگی را بر مردم تنگ کرده است؛ در حوزه انتخابیه مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش محرومیت وجود دارد و مشکلات سخت معیشتی وجود دارد لذا می طلبد با عزمی جهادی چاره عاجل اندیشیده شود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم از حوزه فرهنگ این منطقه صحبت کنیم باید دست معلمان بزرگ را ببوسیم که با وجود مشکلات زیاد در سنگر تعلیم و تربیت به انجام وظایف خود مشغول هستند لذا توجه به این قشر فرهیخته باید در اولویت کاری وزارت آموزش و پرورش باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: احکام رتبه‌بندی معلمان که بودجه کافی برایش پیش بینی شده و مصوبه بجای مجلس افزایش ۴۰۰ هزار تومانی برای حقوق معلمان در برداشت، با عمل و درایت مسئولان به نتیجه خوبی منجر شود تا این سرمایه عظیم جامعه مطالباتش محقق و به ثمر برسد.

کوسه غراوی افزود: همچنین در حوزه سلامت و درمان قشر فرهنگیان که با تاخیر در پرداخت هزینه‌ها روبرو است باید چاره جویی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: نظارت بر شیوه مدیریت این نوع خدمات فرهنگیان باید پاسخگو باشید؛ چرا وقتی فرهنگیان حق بیمه خودشان را پرداخت می کنند، با بی مهری و تاخیر در پرداخت و عدم پذیرش در برخی مراکز درمانی و داروخانه ها به دلیل عدم قرار داد با بیمه مربوطه مواجه می شوند؟.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس ماده ۲۰ قانون جامعه ایثارگران و مصوبه هیات وزیران تعیین تکلیف بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل و بازنشسته بر عهده بنیاد است. متاسفانه بنا به دلیلی مانند نبود اعتبار این افراد با مشکلات عدیده ای روبر هستند که باید در اسرع وقت پاره اندیشی کرد

وی ادامه داد: کمبود امکانات بیمارستانی، کمبود نیرو انسانی و تجهیزات درمانی، هزینه های بالای درمان، مشکلات بیماران صعب العلاج و غیره عرصه را بر قشر مستضعف جامعه تنگ کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: با وجود اینکه شرق گلستان از قطب های ورزشی بوده و سرمایه های بزرگ ملی را پرورانده اما از کمبود فضای ورزشی رنج می برد که این امر در حوزه ورزش بانوان مشهودتر است.

کوسه غراوی افزود: آبرسانی به مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش هنوز کامل نشده است و در برخی از مناطق با تانکر آبرسانی می شود لذا تکمیل پروژه ها باید تسریع شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش  در شرایط تحریم کشور بیشترین محصول استراتژیک کشاورزی را تامین می کند اما از فقر صنایع تبدیلی رنج می برد که نشان از عدم توازن در مناطق در حال توسعه است.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عدم تعیین تکلیف روستاهای در مسیر سد چایلی در نقطه مرزی شهرستان مراوه تپه موجب سرگردانی چندین روستا در پایین دست سد شده و ادامه حیات در روستا را به بحران تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: در حوزه های مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش راه های ارتباطی کارایی ندارد و گاها راه ها هنوز شن ریزی نشده است و نیاز به روکش آسفالت دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: پروژه تعریض جاده ارتباطی مراوه تپه و کلاله که تردد بیش از ۱۰۰ روستا و ۳ شهر از آن صورت می گیرد به دلیل عدم تعریض به قتلگاه تبدیل شده و دارای نقاط حادثه خیز بسیاری است و باید بهینه سازی شود.

کوسه غراوی افزود: همچنین کمبود امکانات نجات نیز در این حوزه مشکلات متعددی را ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: عدم استقرار شعب بانک ها و ادارات در شهرهای جدید التاسیس در شرق استان مشکلات مردم را مضاعف کرده است.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در دهه پنجم انقلاب باید شاهد توسعه، آبادانی، امنیت اقتصادی و فرهنگی کشور  و غیره باشیم که از مهمترین آرمان های انقلاب محسوب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز