خبرگزاری کار ایران

کبیری در نطق میان دستور:

مسئولان تلخی پایان سال ۹۷ را با مدیریت جهادی به شیرینی تبدیل کنند

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۳۲۹

یک نماینده مجلس تاکید کرد: حقوق برخی افراد ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزارتومان است اما متاسفانه ما هنوز برای آنها تصمیم گیری نکردیم زیرا هنوز به عنوان نیروی رسمی دولت معرفی نشده اند و متاسفانه بیکار هستند و امیدشان به مجلس و دولت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدتقی کبیری در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با یادآوری انتصاب حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه توسط مقام معظم رهبری، گفت: این اقدام نویدبخش اجرای هر چه بهتر و دقیق تر عدالت و مبارزه با فساد و خیانت خواهد بود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان با انتقاد از اینکه سال ۹۷ با گرانی های افسارگسیخته برای مردم به تلخی گذشت، افزود: هر چند که مردم با حضور بی نظیر در ۲۲ بهمن ماه دین خود را برای انقلاب، نظام، شهدا و رهبری ادا کردند اما هنوز شرمندگی برای مسئولان باقی است که انتظار می‌رود در پایان سال ۹۷ و ۹۸ این تلخی با مدیریت جهادی مسئولان به شیرینی تبدیل شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در موضوع حقوق کارکنان دولت، در شان و منزلت آنها تصمیم گیری نشد هر چند به حداقل قانع شدیم اما متاسفانه مکاتبات و مصاحبه هایی که از دولتمردان مبنی بر اینکه چه میزان را عملی می کند و چه مقدار را عملی نمی کند جای تاسف دارد و این به منزله تضعیف جایگاه مجلس است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: حقوق برخی افراد ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزارتومان است اما متاسفانه ما هنوز برای آنها تصمیم گیری نکردیم زیرا هنوز به عنوان نیروی رسمی دولت معرفی نشده اند و متاسفانه بیکار هستند و امیدشان به مجلس و دولت است.

کبیری با تاکید بر اینکه دولت باید از ریخت و پاش ها جلوگیری و با اشرافی گری مبازه کند، تصریح کرد: در این راستا باید خود پیشقدم تر باشد و امروز تبعیض ها مردم را رنج می دهد بنابراین باید مسئولان در تراز مردم زندگی کنند و خود را همتراز با مردم در رفتار و معیشت تنظیم کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه سوء مدیریت کشور را رنج می دهد، گفت: اینکه گفته می شود از ۴۰ میلیارد دلار صادراتی ۸ میلیارد دلار برگشت نخورده از سوء مدیریت و فساد خبر می دهد در این رابطه دولت باید در آستانه حلول سال جدید ورود و نظارت ویژه بر قیمت ها و گرانی ها داشته باشد که بیش از این کمر مردم زیر فشار گرانی ها خم نشود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر علوم در مورد استقلال دانشکده فنی شهرستان خوی ادامه داد: باید این دانشگاه به دانشگاه دولتی ارتقا یابد و این مطالبه چندین ساله مردم است.

وی از وزیر بهداشت خواستار تخصیص اعتبار لازم برای ورزشگاه ۵ هزار نفری شهرستان خوی شد و گفت: تا بیش از این جامعه ورزشی با محدودیت مکانی ورزشی روبرو نشود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: از وزیر راه و شهرسازی انتظار می رود در مورد پایانه مرزی که امروز کشور همسایه پایانه را آماده کرده و منتظر است اقدام علمی و جدی در جاده و همچنین پایانه مرز اتفاق افتد اقدامات مناسب را انجام دهد زیرا با دستور ویژه و حضور وزیر امکان پذیر است.

کبیری ادامه داد: از وزیر آموزش و پرورش درخواست می شود اعمال رتبه بندی و بیمه تکمیلی معمان را که مطالبه جدی آنها است دستور دهند و درخواست می شود که شهرستان خوی که در کنکور جزو منطقه ۲ محسوب می شود  به منطقه ۳ تغییر یابد تا ظرفیت ها و استعدادهای شهرستان بتواند از این فرصت استفاده کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از وزیر نیرو برای چندمین بار درخواست می شود که موضوع سد غازان را اجرایی را اعلام کند و بدانند به هیچ عنوان از این مطالبه حق مردم کوتاه نخواهیم آمد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی همچنین افزایش حقوق شهرداری و کارکنان آنها که از نظام هماهنگ تبعیت نمی‌کند را خواسته جدی کارکنان شهرداری دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز