خبرگزاری کار ایران

شرایط تشکیل ستادهای تبلیغات انتخاباتی مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۲۷۱

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شرایط نحوه تعیین ستادهای تبلیغات انتخاباتی اصلی و فرعی توسط نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی را مشخص کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان امروز در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، با مفاد ماده ۳۶ این طرح با ۱۳۲ رأی موافق، ۲۶ رأی مخالف و ۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده ۳۶ طرح مذکور؛ ماده ۶۳ و تبصره های آن به شرح زیر اصلاح می شود:

ماده ۶۳- هر نامزد می تواند در مرکز استان حوزه انتخابیه اصلی دارای یک ستاد تبلیغات مرکزی و در هر یک از حوزه های انتخابیه فرعی و تابعه فرعی آن استان نیز دارای یک ستاد به تفکیک خواهران و برادران باشد. در شهرهایی که دارای مناطق چندگانه شهرداری می باشند، در هر منطقهی شهرداری یک ستاد انتخابات فرعی به ترتیب فوق می تواند دایر شود.

تبصره ۱- تشکیل ستاد تبلیغات انتخاباتی اعم از اصلی و فرعی بدون اعلام قبلی نشانی ستاد و نام مسؤول أن توسط نامزد یا نماینده رسمی وی به فرمانداری یا بخشداری ممنوع است. فرمانداری یا بخشداری مربوطه موظف است بلافاصله مشخصات فوق را به هیأت اجرائی و هیأت نظارت مربوطه ارسال نماید.

در صورت تخلف از این حکم، فرد تشکیل دهنده ستاد به مجازات درجه شش قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس محکوم می شود.

تبصره ۲- معرفی افرادی که سابقه محکومیت کیفری مؤثر با تخلفات و جرایم انتخاباتی داشته باشند، به عنوان رئیس یا مسؤول ستاد اعم از اصلی و فرعی ممنوع و تشکیل آن در حکم ستاد غیر مجاز است.

تبصره ۳- مسؤولیت ادارة و نظارت بر اجرای ضوابط و قوانین توسط ستادهای تبلیغاتی برعهده رئیس ستاد تبلیغات مرکزی هر نامزد می باشد. این امر نافی مسؤولیت نامزدها در این خصوص نمی باشد.

تبصره ۴ - ستادهای تبلیغاتی مکلفند آموزش های لازم را به عوامل خود، جهت فعالیت در چهارچوب قانون ارائه دهند.

تبصره ۵ - نیروی انتظامی موظف است ضمن هماهنگی با هیاتهای اجرائی، اقدام به پلمب ستادها و مراکز غیر مجاز نماید و گزارش آن را به هیأتهای اجرائی و نظارت حوزه مربوطه ارسال کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز