خبرگزاری کار ایران

بیانیه پایانی همایش فرمانداران و مدیران کل وزارت کشور/ تاکید بر تحقق اهداف «گام دوم انقلاب»

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۳۰۰

در بیانیه پایانی همایش فرمانداران و مدیران کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری تاکید شد که وزارت کشور بیانیه «گام دوم انقلاب» نقشه راه خود دانسته و تحقق آن را در دستور کار قرار داده و متعهدانه به اجرای آن پایبند خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین سلام و درود به انبیا الهی به ویژه خاتم پیامبران حضرت محمد مصطفی (ص) و درود بی پایان به روح بلند و ملکوتی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و ارواح تابناک و مطهر شهدا و با آرزوی صحت و سلامتی و طول عمر با عزت برای سکاندار کشتی انقلاب مقام معظم رهبری حضرت آیت العظمی خامنه ای و با آرزوی موفقیت و سربلندی و پیروزی برای دولت تدبیر و امید، ریاست محترم جمهور و تمامی خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

ستایش و سپاس خداوندی را که در این برهه از زمان به ما توفیق خدمت به بهترین بندگان خویش عطا فرمود و ما را از نعمت خدمت در سایه نظامی مقدس و بیمه شده با خون پاک شهیدان و سربلند و مقتدر در سایه رهبری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و حضور و حمایت گسترده مردمانی انقلابی و خداجو برخوردار ساخت.

بی شک، گذشت چهل سال پرفراز و نشیب اما پرافتخار از عمر انقلاب، نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است که با فتح قله‌های موفقیت و پیشرفت و کسب نشانه‌های افتخار و عزت و برتری و درجاتی از پیشرفت در زمینه‌های مختلف از جمله علم و تکنولوژی، صنایع و معادن کشاورزی، سلول‌های بنیادین، تجهیزات دفاعی و سایر علوم و فنون پیشرفته، امروز مسیری روشن و امید بخش را فراروی مدیران، خدمتگزاران و کارگزاران نظام قرار داده است تا با الهام از مشی انقلابی‌گری و اعتقاد به استقلال و آزادی و تکیه بر توانمندی‌های داخلی و عدم وابستگی به بیگانگان، هم چنان پرشتاب برای رسیدن به قله‌های رفیع عزت و سربلندی کوشش نمایند و این مسیر را مقتدرانه بپیمایند.

اینک که با تدابیر عالمانه و نگاه جامع محور و اعتقاد به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های درون سازمانی وزیر محترم کشور جناب آقای دکتر رحمانی فضلی توفیق پیدا کردیم تا به بهانه برگزاری همایش فرمانداران و مدیران کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری گردهم آییم و اندیشه‌ها، تجارب و دیدگاه‌های خود را به اشتراک بگذاریم بیش از هرزمانی با درک شرایط درونی کشور و مسائل به وجود آمده در حوزه بین الملل و نیز تهدیدات، تحریم‌ها و دشمنی‌های ظالمانه معاندین و مخالفان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بر این عقیده مصمم گشته ایم تا تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و در راستای منویات ریاست محترم جمهوری و سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید و در راستای هدایت‌ها و فرماندهی وزیر محترم کشور عزم خود را جزم نموده و به آن چه که در این همایش به عنوان چراغ راه ادامه مسیر و انجام وظایف در اختیارمان قرار گرفته است و در ادامه به آنها اشاره می‌شود، جامه عمل بپوشانیم:

۱. توسعه و تقویت نشاط و آرامش سیاسی، تقویت انسجام و همبستگی دینی و ملی، قانونمداری، شایسته سالاری و تخصص گرایی، توسعه و تقویت نقش نهادهای مدنی در تصمیم سازی و تصمیم‌گیری، تلاش برای تحقق مؤلفه‌های حقوق شهروندی و ایجاد ارتباط و حضور فعال در مجامع و محافل عمومی و تعامل با عوامل تأثیرگذار در منطقه و استفاده از ظرفیت آنان، تلاش برای ایجاد فضای مناسب جهت حضور حداکثری مردم در تعیین سرنوشت خویش و کشور که نمود واقعی آن در انتخابات پیش رو ممکن و میسور می‌گردد و اهتمام به برگزاری انتخابات‌های قانونمند و صیانت از آرا مردم و تلاش برای ارتقا سطح و جایگاه واقعی مناطق برای ارائه خدمات بهتر و مناسب‌تر به آنان در حوزه وظایف و مسئولیت‌های سیاسی را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده و متعهدانه به انجام آنها پایبندیم.

۲. برنامه‌ریزی و تلاش برای افزایش نشاط و شادابی اجتماعی، اولویت دادن به مسائل اجتماعی و فرهنگی و تلاش برای تبدیل آن به گفتمان غالب و باور عمومی و ملی و دیدبانی اجتماعی، توجه ویژه به موضوع حاشیه نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی، توجه به توان و ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، استفاده علمی از جایگاه گروه‌های مرجع و شخصیت‌های اثرگذار و جلب مشارکت عمومی از طریق توجه به گروه‌های مختلف اجتماعی برای مدیریت مسائل اجتماعی، از اهم برنامه‌های حوزه مدیریتی خود می‌دانیم و در این راستا تمامی توان خود را برای افزایش اعتماد عمومی و ایجاد انگیزه برای حضور فعالانه اقشار مختلف مردم به کار خواهیم گرفت.

 

۳. صیانت و حراست از شخصیت حقیقی و حقوقی خود و سازمان تحت مدیریت و مجموعه همکاران را وظیفه خود می‌دانیم و ضمن توجه به این موضوع مهم و رعایت حقوق بیت المال و نیز حفظ حرمت، کرامت و حقوق قانونی اربابان رجوع پایبند خواهیم بود.

۴. اکنون که دشمنان قسم خورده این آب و خاک و این نظام مقدس پس از یأس و نومیدی از راه اندازی جنگ نظامی علیه این کشور، تهدیدات و دشمنی‌های خود را در قالب جنگ اقتصادی و ناجوانمردانه بر مردم عزیز و کشورمان تحمیل نموده‌اند، با اعتقاد به این که ایران اسلامی سرشار از منابع فراوانی است و در کنار آن از استعدادها و توانمندی‌های ارزشمندی در زمینه نیروی انسانی و نیز سرمایه‌های اجتماعی برخوردار است، ضمن تلاش برای شناسایی و ایجاد فرصت‌های جدید و مناسب برای سرمایه گذاری، از هیچ کوششی برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی و محلی برای رفع موانع تولید و حل مشکلات اقتصادی و رونق فضای کسب و کار دریغ نخواهیم نمود.

۵. امنیت یکی از دستاوردهای مهم انقلاب در طی سال‌های گذشته است که از این بابت کشور و مردم ما هزینه‌های بسیار سنگین و فراوان از جمله تقدیم هزاران شهید را پرداخت نموده است. تلاش برای رصد رویدادها و رخدادها در حوزه‌های داخلی و بین‌المللی و تجزیه و تحلیل آن برای شناسایی زمینه‌های نفوذ دشمن و دست اندازی آنان به منافع ملی و آرمان‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی که می‌تواند نعمت بزرگ امنیت را خدشه دار نماید و نیز هوشیاری و دقت در مدیریت این فضا را از وظایف اصلی خود می‌دانیم و مقتدرانه و با به کار گیری تمامی ظرفیت‌های قانونی و ظرفیت عظیم مردم آگاه و هوشیار، در حفظ و حراست از آن از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

۶. عمران و آبادانی شهرها و روستاها و ایجاد زیرساخت‌ها و امکاناتی که بتواند زندگی راحت و رفاه هموطنان عزیز را فراهم نموده و یکی از اهداف اصلی انقلاب که همانا حفظ کرامت، حرمت و جایگاه واقعی مردم را محقق نماید از جمله اقداماتی است که باید با بهره‌گیری از توان مدیریتی، علمی و مالی دولت و نیز سرمایه‌های بخش خصوصی به خوبی برنامه‌ریزی و مدیریت شود. با علم و آگاهی از نیازها و مطالبات مردم و توان موجود در سطح کشور، خود را موظف و متعهد به تلاش برای ساختن ایرانی آباد و رو به توسعه و پیشرفت می‌دانیم.

۷. اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم را از آن چه که از سوی دولت برای خدمت به آنان انجام می‌شود، به عنوان یک حق مسلم و دو سویه دولت و مردم، وظیفه خود می‌دانیم و تلاش می‌کنیم تا با یک برنامه مدون و عالمانه و ایجاد شبکه‌های اطلاع رسانی مناسب، ضمن شنیدن درخواست‌ها، نیازها و مطالبات مردم، اقدامات مؤثر و خدمات ارزشمند دولت را با اعتقاد به افزایش اعتماد عمومی و نشاط اجتماعی به اطلاع عموم برسانیم.

۸. ضمن قدردانی از ابتکار عمل وزارت کشور در برگزاری این دوره از همایش فرمانداران و مدیران کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری سراسر کشور مبنی بر تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای مطرح شدن نظرات فرمانداران و ایجاد زمینه مشارکت در تصمیم‌گیری‌های وزارت کشور، بدین وسیله ضمن تقاضا برای صدور دستور صریح مقام عالی وزارت برای پیگیری و انجام مطالبات فرمانداران در حد مقدورات وزارت، خود را موظف به اجرای مصوبات کمیسیون‌های همایش برای انجام هرچه بهتر وظایف و مسئولیت‌های خود می‌دانیم.

۸. در پایان و در آغازین روزهای ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی و به تبعیت از رهبر عزیز و فرزانه انقلاب، بیانیه «گام دوم انقلاب» را که معظم له آن را خطاب به ملت بزرگ ایران به ویژه جوانان صادر و ابلاغ فرموداند، نقشه راه وزارت کشور دانسته و تحقق آن را در دستور کار قرار داده و متعهدانه به اجرای آن پایبند خواهیم بود.

والسلام علیکم و رحمت اله و برکاته

۱۶ اسفندماه ۱۳۹۷

همایش فرمانداران و مدیران کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشور سراسر کشور»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز