خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر امور خارجه:

به اعضای برجام و طرف اروپایی تذکر دادیم که اینستکس تنها یکی از تعهدات آنها است

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۹۸۳

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: کمیسیون مشترک برجام دو مسئله هسته‌ای و تحریم‌ها را بررسی می‌کند و در این چارچوب در حوزه هسته‌ای که بخش اصلی کار بود، روند بررسی شد.

به گزارش ایلنا، سید عباس عراقچی در پایان نشست کمیسیون مشترک برجام که امروز در وین برگزار شد، با تاکید بر اینکه مذاکرات خوبی انجام داده‌اند، گفت: به اعضای برجام و طرف اروپایی تذکر دادیم که کانال مالی تنها یکی از تعهدات آنهاست.

وی با بیان اینکه نشست پنج ساعته کمیسیون مشترک برجام را امروز داشتیم و در حاشیه آن طی دیروز و امروز نشست‌های کارشناسی و تخصصی انجام شد، اظهار داشت: کمیسیون مشترک برجام دو مسئله هسته‌ای و تحریم‌ها را بررسی می‌کند و در این چارچوب در حوزه هسته‌ای که بخش اصلی کار بود، روند بررسی شد.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: در مورد اینستکس نیز طرف اروپایی توضیحات مفصلی را ارائه کرد. در مورد پرداخت‌ها و دریافت‌ها و اینکه این مکانیسم با نهاد ایرانی چگونه کار خواهد کرد و در گام بعدی برای کشورهای ثالث چگونه در دسترس خواهد بود.

عراقچی با بیان اینکه دوستان و همکاران ما در نهادهای اقتصادی درباره نهاد ایرانی موازی اینستکس توضیحاتی ارائه دادند و به نظرم بحث خوبی بود، تصریح کرد: البته باید منتظر شویم تا این سازوکار عملیاتی شود. اگرچه طرف اروپایی در این رابطه تأخیر داشت و دیر اقدام کرد اما الان این نهاد را داریم و امیدواریم کارش را هم شروع کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز