خبرگزاری کار ایران

بهره‌برداری از راه‌آهن رشت با حضور روحانی/ اتصال گیلان به شبکه ریلی سراسری کشور

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۸۹۶

راه آهن رشت – قزوین با حضور رئیس‌ جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت و مرکز استان گیلان رسماً به شبکه ریلی سراسری کشور متصل شد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه در ادامه برنامه‌های سفر کاروان تدبیر و امید به استان گیلان با حضور در محل ایستگاه راه‌آهن رشت، دستور افتتاح و بهره‌برداری رسمی از خط آهن رشت-قزوین؛ کریدور سبز از خزر تا خلیج همیشه فارس را صادر کرد.

رئیس جمهور ضمن بازدید از ایستگاه راه آهن رشت، با توضیح مدیران و مسئولان ذیربط در جریان چگونگی روند احداث و خدماتی که از طریق این خط آهن ارائه خواهد شد، قرار گرفت.

با فرمان دکتر روحانی اولین قطار مسافربری از ایستگاه رشت به مقصد مشهد مقدس با ۱۲۰مسافر که جمعی از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران استان گیلان بودند، به حرکت درآمد.

راه آهن قزوین-رشت به طول ۱۶۴ کیلومتر  با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان در ۸ قطعه احداث شده است که وجود تونل ها و پل های متعدد بزرگ و زیبا در این محور، مسیر راه آهن قزوین-رشت را به یکی از زیباترین مسیرهای ریلی کشور تبدیل کرده است.

راه آهن قزوین-رشت از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران-تبریز منشعب شده و با گذر از محدوده کوهین-شیرین سو به سمت لوشان و منجیل ادامه مسیر داده و پس از گذشتن از محدوده رودبار با عبور از منطقه امامزاده هاشم به ایستگاه رشت منتهی می شود.

این محور در ادامه از یک مسیر به بندرانزلی  و از مسیر دیگر به شهر آستارا در ایران و سپس  به شهر آستارا در کشور جمهوری آذربایجان متصل خواهد شد .

پیش بینی شده است، ۱.۴ میلیون نفر مسافر و ۵.۱ میلیون تن بار در سال اول بهره برداری و همچنین ۲.۸ میلیون نفر مسافر و ۷ میلیون تن بار در سال بیستم بهره برداری از طریق این خط ریلی انجام شود.

اتصال استان گیلان به شبکه ریلی کشور و بهره مندی مردم، صنایع و کارخانجات این استان از مواهب راه آهن، احداث بخشی مهم از کریدور ریلی شمال-جنوب در داخل کشور، بهبود شبکه ترابری  در استان گیلان و افزایش ایمنی سفر و همچنین رونق اقتصادی و اجتماعی منطقه و کمک به صنعت گردشگری از جمله اهداف مهم ایستگاه راه آهن رشت-قزوین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز