خبرگزاری کار ایران

صوفی در گفت‌و‎گو با ایلنا:

چشم‌اندازی که نشان‌دهنده تغییر شرایط باشد، دیده نمی‌شود/ فشار بر مسئولان بسیار زیاد است/ اصلاحاتی قانون انتخابات امیدوارکننده بود

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۸۳۰

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات گفت: تدابیری که تا امروز اتخاذ شده به شکلی است که می‌دانیم در رابطه با مسائل اقتصادی از تلاشی فروگذار نشده است اما با این وصف این عواملی که باعث بروز بحران در عرصه اقتصادی و معیشتی مردم شده همچنان پابرجا است.

علی صوفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با تاکید بر اینکه مشکلات معیشتی بزرگترین چالش سال ۹۷ بود، گفت: قطعا سال جدید هم همین وضع را خواهیم داشت و طبعا فشارها بیشتر خواهد شد؛ مگر آنکه اتفاق خاصی صورت پذیرد که البته روند موجود نشانگر بهبود شرایط نیست.

وی ادامه داد: مسئولان همه تلاش خود را به کار گرفته و سعی دارند از هر راهی برای کاستن این فشار استفاده کنند. باید انصاف را در نظر بگیریم که فشار بر مسئولان کشور در این رابطه بسیار زیاد است و جای تقدیر دارد که بالاخره همه در حال تلاش هستند بلکه بتوانند آرامشی ایجاد کرده و اوضاع را بهبود ببخشند.

صوفی افزود: تدابیری که تا امروز اتخاذ شده به شکلی است که می‌دانیم در این رابطه از تلاشی فروگذار نشده است اما با این وصف عواملی که باعث بروز بحران در عرصه اقتصادی و معیشتی مردم شده همچنان پابرجا است. امیدوار هستیم دشمنان ما نتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند اما به هرحال در خصوص سال‌ جدید تا الان چشم‌اندازی که نشان‌دهنده تغییر شرایط باشد، دیده نمی‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص چشم انداز آغاز فعالیت‌های انتخاباتی در ماه‌های آینده هم گفت: خوشبختانه اصلاحاتی در قانون انتخابات در حال انجام است که امیدوارکننده بوده و به عنوان مثال مصوبه اصلاح قانون انتخابات و طرح استانی شدن انتخابات مجلس جای امیدواری دارد که بتواند به میزان قابل توجهی روند انتخابات را نسبت به گذشته مثبت‌تر کند. در همین رابطه نگاه مثبت شورای نگهبان نیز این امیدواری را به وجود می‌آورد که انتخابات بهتری را پیش رو داشته باشیم و همه اینها دست در دست هم داده و باعث ارتقای مجلس شود.

وی ادامه داد: اگر این مصوبات مورد تایید شورای نگهبان قرار بگیرد؛ نقش احزاب بیشتر شده تا چهره‌هایی که صلاحیت بیشتری برای کاندیداتوری مجلس و حضور در قوه مقننه دارند، بتوانند در انتخابات شرکت کنند. امیدوار هستم همین مسائل انگیزه‌ای برای حضور فعال جریان‌های سیاسی و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات شود. با این شرایط امید به بهبود اوضاع وجود دارد و امیدوار هستیم در این شرایط جدید دیگر موانع موجود را بر سر راه انتخابات نبینیم و جریان‌های سیاسی انگیزه حضور جدی در انتخابات را پیدا کنند.

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات در خصوص شرایط اصلاح‌طلبان برای ورود به انتخابات نیز گفت: اصلاح‌طلبان هم طبعا وقتی شرایط برای حضور کاندیداهایشان در انتخابات و ارائه لیست حداکثری فراهم شود، وارد صحنه شده و مثل گذشته فعالانه در عرصه انتخابات فعالیت کرده و آحاد مردم را هم به حضور حداکثری دعوت می‌کنند.

وی همچنین در خصوص موانع موجود پیش روی حضور حداکثری مردم در انتخابات اسفندماه سال جاری گفت: نارضایتی در جامعه بسیار بالا است و این نارضایتی را با فراهم کردن امکانات و اتخاذ یک سری از سیاست‌ها را نمی‌توان بهبود بخشید؛ بنابراین این جو وجود خواهد داشت و همین نارضایتی هم باعث بی‌انگیزگی مردم در انتخابات خواهد شد.

صوفی افزود: با این وجود اما ارائه لیست حداکثری می‌تواند بخشی از این مسائل را جبران کرده و مردم را امیدوار کند که مجلسی کارآمد داشته و این مجلس توان خروج از بحران‌ها را خواهد داشت. این موضوع می‌تواند انگیزه‌ای باشد و با توجه به اعتمادی که در حال حاضر به جریان اصلاح‌طلبی وجود دارد، امیدوار هستم که باز هم این جریان بتواند با تبیین اوضاع و تشریح مسائلی که به وجود آمده مجددا مردم را به پای صندوق رای دعوت کند.

وزیر پیشین تعاون همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص مهمترین چالش سال ۹۸ گفت: مهمترین چالش سال جدید اقتصاد خواهد بود؛ یعنی معتقد هستم اگرچه انتخابات مجلس را پیش رو داریم که معمولا فضا را سیاسی کرده و رقابت‌های سیاسی نیز فضا را دو قطبی می‌کند ولی به نظر می‌آید همه مسائل تحت‌الشعاع مسائل اقتصادی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز