خبرگزاری کار ایران

واعظی در نشستی با فعالان اقتصادی استان گیلان:

دولت نمی‌پذیرد همزمان تصدی‌گری و سیاست‌گذاری اقتصادی داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۶۲۸

رئیس دفتر رئیس جمهور در نشستی با فعالان اقتصادی، تجار و کارآفرینان بخش خصوصی استان گیلان مسایل و مشکلات آنان را در حوزه‌های مختلف اقتصادی مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی سه‌شنبه شب در این نشست حدود ۳ ساعته،  با اشاره به ظرفیت‌‌های استان گیلان در بخش‌های مختلف، اظهار داشت: برخورداری از موقعیت جغرافیایی ویژه، اتصال به خط ریلی سراسری و حمل و نقل دریایی از جمله ظرفیت‌ها و مزیت‌های اقتصادی استان گیلان است که تجار و صادرکنندگان می‌توانند از آن برای صادرات کالا به کشورهای حوزه قفقاز، روسیه و حتی اروپا استفاده کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دولت نباید بنگاهداری و تصدی گری داشته باشد، گفت: معتقدیم که دولت باید چابک باشد و غیر از بخش‌های امنیتی و حوزه‌هایی که براساس قانون اساسی تصدی‌گری آن برعهده حاکمیت و دولت است، بایستی آنچه که بخش خصوصی و مردم می‌توانند انجام دهند، به آنان واگذار شود.

واعظی اظهارداشت: دولت نباید رقیب بخش خصوصی باشد و معتقدیم در هر کجایی که دولت و بخش خصوصی بخواهند با هم رقابت کنند، بخش خصوصی بازنده خواهد بود.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: دولت و وزرا در سیاست کلان خود به دنبال واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی بوده و مخالف هرگونه تصدی‌گری از سوی دولت هستند اما برخی لایه های میانی که در بخش های حساس و برخی بزنگاه ها رسوب کرده اند و به دنبال اقتدار خود در امضاهای طلایی و تصدی گری هستند، مانع از این امر می شوند.

وی افزود: متأسفانه این میراثی است که به دولت‌های بعد از انقلاب رسیده است و دولت دوازدهم با جدیت مصمم است آن را کنار بگذارند.

واعظی خاطر نشان کرد: رئیس جمهور همواره به همه بخش‌های اجرایی تأکید دارند که تصدی‌گری را رها کنند و این دولت نمی‌پذیرد که همزمان تصدی‌گری و سیاست‌گذاری اقتصادی داشته باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: معتقدیم با همفکری بخش خصوصی می‌توان سیاست‌گذاری‌های درستی انجام داد و این موضوعی است که دولت آن را پیگیری می‌کند.

واعظی افزود: دولت در ۴ سال نخست تلاش کرد، بستر را در عرصه‌های داخلی و جهانی برای فعالیت‌های کارآفرینان و بخش خصوصی فراهم آورد و راه صادرات را گشوده و با تسهیل روابط بانکی مناسبات و همکاری‌های مطلوبی با کشورهای همسایه و جهان فراهم سازد و تا حدود زیادی در اجرای این سیاست‌ها موفقیت داشته است، اما با روی کار آمدن آقای ترامپ نه تنها ایران بلکه اکثر کشورهای جهان با اتفاق نادری مواجه شدند که هیچ تعهدی به معاهدات معتبر و ریشه‌دار جهانی ندارد و حتی با دوستان و همپیمانان خود نیز غیرمؤدبانه سخن می‌گوید.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: امروز با شرایطی مواجه هستیم که مقام معظم رهبری از آن به نام جنگ اقتصادی نام برده‌اند و در چنین شرایطی همه باید دست به دست هم داده و برای عبور از این شرایط با یکدیگر همکاری و همفکری کنیم.

واعظی گفت: همه تلاش دولت بر این است که راه‌های مناسبی برای بهبود وضعیت اقتصادی و فعالیت کارآفرینان ایجاد کند و معتقدیم که برای شکوفایی اقتصادی باید از فعالیت بخش خصوصی حمایت کنیم و برای غلبه بر مشکلات راهی جز فعالیت بخش خصوصی وجود ندارد و وظیفه دولت در این زمینه آن است که شرایط و بستر مناسبی برای بخش خصوصی ایجاد کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌های دولت برای رونق اقتصادی در استان گیلان گفت: در این زمینه طرح‌ها و پروژه‌های متعددی در دستور کار قرار گرفته است و با سرعت در تلاش هستیم که راه‌آهن قزوین رشت به بندر انزلی متصل شود و شرایط برای صادرات هر چه بیشتر فراهم گردد.

دکتر واعظی تصریح کرد: دولت و بخش خصوصی باید تعامل بیشتری در همه امور داشته باشند و لازم است ارز آنچه در داخل کشور تولید می‌شود، به چرخه اقتصاد کشور برگردد.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین توجه به تقویت بخش گردشگری استان گیلان و تمرکز زدایی را مورد تأکید قرار داد و گفت: حتماً پیگیری خواهم کرد که استان گیلان در کمیسیون‌های مشترک همکاری مشارکت داشته باشد.

در این نشست تعدادی از رؤسای اتاق بازرگانی استان و کارآفرینان بخش خصوصی مشکلات و پیشنهادات خود را برای تسهیل فعالیت در حوزه‌های کاری خود با رئیس دفتر رئیس جمهور در جریان گذاشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز