خبرگزاری کار ایران

جلالی در گفت‌وگو با ایلنا:

برای افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق‌ها بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان نیاز نیست/ افزایش حقوق کارگران باید با توجه به شرایط امروز باشد

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۹۰۹

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره افزایش حقوق کارگران گفت:‌ برای افزایش حقوق کارگران شورای عالی کار باید تصمیمات لازم را اتخاذ کند و قاعدتا این تصمیمات باید باتوجه به شرایط روز باشد.

کاظم جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره اینکه دولت با افزایش حقوق‌ها تا ۴۰۰ هزار تومان مخالفت است و اعلام کرده که منابع لازم را برای این کار را ندارد، گفت: افزایش حقوق ۴۰۰ هزارتومانی که مجلس شورای اسلامی به تصویب رساند را دولت می‌تواند بپردازد.

رئیس مرکزهای پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره افزایش حقوق ۱۰ درصدی عنوان کرد: مجلس هیچ‌گاه نگفت که حقوق‌ها ۱۰ درصد افزایش پیدا کند؛‌ بلکه گفت علاوه بر آن ۴۰۰ هزار تومان تا ۱۰ درصد و به صورت پلکانی افزایش پیدا کند. به نظر من دولت می‌تواند با مدیریت آن را پرداخت کند.

جلالی ادامه داد: این افزایش حقوق هنوز مصوبه مجلس است و قانون نشده است اگر به شورای نگهبان برود و این شورا آن را تائید کند قانون است و دولت موظف به انجام آن است.

وی درباره اینکه گفته می‌شود برای این افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی دولت نیاز به ۳۵ هزار میلیارد تومان دارد که نمی‌تواند آن را تامین کند و اینکه آیا این رقم واقعی است یا خیر،‌ بیان کرد: برای افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان و کارکنان با بررسی‌های صورت گرفته بیش از ۲۴ یا ۲۵ هزار میلیارد تومان نیاز نیست شاید دولت در آن سقف ۱۰ درصد دچار مشکل شود که آن را هم می‌توانند تا ۱۰ درصد افزایش دهند و مشکلی پیدا نکنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش حقوق کارگران هم عنوان کرد: برای افزایش حقوق کارگران شورای عالی کار باید تصمیمات لازم را اتخاذ کند و قاعدتا این تصمیمات باید باتوجه به شرایط امروز باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز