خبرگزاری کار ایران

ادعای نماینده سابق کاراکاس در سازمان ملل متحد :

ونزوئلا، سوریه نیمکره غربی است/ ایران، ترکیه، روسیه و چین در بحران نقش داشتند

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۷۸۸

نماینده سابق ونزوئلا در سازمان ملل متحد در مصاحبه اخیر خود کشورش را با سوریه مقایسه کرد و مدعی نقش ایران، ترکیه، روسیه و چین در بحران ونزوئلا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، نماینده سابق ونزوئلا در سازمان ملل متحد در مورد بحران‌های اخیر این کشور طی مواضعی بی‌‌اساس مدعی شد: روسیه، چین، ترکیه و ایران همه در کشور خود به سر می‌برند و از خانه خود این جنگ‌ها را هدایت می کنند. این مقام ونزوئلایی آنها را «دولت‌های سرکش ضد آمریکایی» نامید؛ چرا که از گزینه‌های نظامی حمایت می‌کنند.

«ایسایاس مدینا» نماینده سابق ونزوئلا در سازمان ملل متحد ، در مصاحبه ای با فاکس نیوز، ونزوئلا را با سوریه مقایسه کرد وی در این باره مدعی شد: ونزوئلا در واقع سوریه نیمکره غربی است. ما در هر دو کشور بازیگران مشابهی داریم. روسیه و ایران و ترکیه در هر دوی این کشورها نقش دارند. به این ترکیب، چین به همراه نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا، ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا، حزب‌الله و بازیگران غیردولتی را اضافه کنید.

به گفته این مقام سابق ونزوئلا، این کشور اکنون درگیر بازی تاج و تخت شده‌است. وی در این باره گفت: ما در ونزوئلا نبرد عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی را شاهد هستیم. در واقع مادورو عروسک خیمه‌شب بازی کوبا است و کوبا عروسک روسیه است.

وی از جنگ ونزوئلا به عنوان نبرد میان ارزش‌های آمریکایی و بدی‌های جهان نام برد. مدینا در ادامه اضافه کرد که وقتی کودکان و زنان و مردان ما در چنین شرایطی هستند و مظلومانه سکوت می‌کنند، نمی‌خواهیم به راحتی شب را به صبح برسانیم.

وی در پاسخ به این پرسش که حل بحران جاری به مداخله نظامی نیاز دارد یا خیر  گفت: احتمالا لازم است.

مدینا در ادامه گفت: ما در مورد ابرقدرت‌های بزرگ صحبت می کنیم که تحت حاکمیت جنایتکارانه هستند و به دنبال این هستند تا قدرت ایالات متحده را در منطقه تضعیف کنند.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، نیز روز گذشته -یکشنبه- گفته بود که واشنگتن با توجه به دخالت‌های کوبا در ونزوئلا  به مداخله نظامی در این کشور فکر می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما نمی‌ترسیم از دکترین مونرو استفاده کنیم. ونزوئلا در نیمکره ماست . از زمان ریاست‌جمهوری ریگان در آمریکا، ما برای داشتن یک نیمکره دموکرات تلاش کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز