خبرگزاری کار ایران

رویترز خبر داد؛

مدیر شرکت هوآوی علیه دولت کانادا شکایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۷۳۰

مدیر مالی شرکت هوآوی که چندی قبل به اتهام دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران بازداشت شده‌بود، اعلام کرده که از دولت کانادا شکایت می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، منگ وانژو مدیر مالی شرکت هوآوی که در ماه دسامبر به اتهام  کلاهبرداری و نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران بازداشت شد، علیه کانادا شکایت می‌کند.

چندی قبل مقام‌های آمریکایی استرداد این شهروند چینی از کانادا را خواستار شدند. این در حالی است که منگ اکنون شکایت مدنی به دلیل آن‌چه «نقض جدی» حقوق مدنی خود بیان می‌کند، علیه دولت کانادا، سازمان مرزبانی و پلیس این کشور ارائه داده است.

منگ می‌گوید که افسران سازمان حفاظت مرزی این کشور به بهانه‌های ساختگی او را در فرودگاه در معرض بازرسی و بازجویی قرار داده‌اند و سپس وی توسط پلیس دستگیر شده است.

وکیل منگ وانژو در این باره گفت: ماموران خدمات مرزی کانادا در فرودگاه، عمدا حکم بازداشت وی را به تاخیر انداخته و قبل از دستگیری، از وی تحقیق و بازجویی کرده‌اند.

وی این بازداشت را غیرقانونی و خودسرانه دانست.

در شکایت منگ آمده است که او رمز و پسورد تمام دستگاه‌های الکترونیکی و رایانه‌های خود را در اختیار ماموران مرزی قرار داده است اما آنها به صورت غیرقانونی، دستگاه‌های وی را قفل‌گشایی و محتوی آن را بررسی کرده‌اند که این کار مصداق «نقض حریم شخصی» است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز