خبرگزاری کار ایران

انتقاد سناتورهای ضدبرجام از استراتژی نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات آوریل

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۲۴۶

اقدامات نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای جلب حمایت گروه‌های افراطی یهودی موجب خشم سناتورهای آمریکایی شده‌ است.

به گزارش ایلنا به نقل از هاآرتص، دو سناتور آمریکایی که از جمله سرسخت‌ترین حامیان اسرائیل در کنگره محسوب می‌شوند، در رویکردی نه چندان معمول، از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل ورود به همکاری سیاسی با حزب راست افراطی «اوتزما یهودیت» در آستانه انتخابات ۹ آوریل انتقاد کردند.

«رابرت منندز» و «بن کاردین» دو  سناتور دموکرات از ایالت نیوجرسی از اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنا محسوب می‌شوند که در سال ۲۰۱۵ علیه توافق هسته‌ای با ایران رای دادند.

این در حالی است که روز جمعه پس از انتشار مقاله‌ای در سایت‌های خبری، این دو سناتور آمریکایی اظهارات تندی علیه تلاش‌های نتانیاهو برای جلب حمایت گروه راست‌گرای افراطی «اوزما یهودیت» بیان کرده و این حزب را متهم به حمایت از اقدامات تروریستی کردند.

منندز در این باره گفت: با توجه به حمایت ما از اسرائیل، تلاش نتانیاهو برای تاسیس چنین ائتلافی مخالف با ارزش‌های آمریکایی شگفت‌انگیز است.

وی در ادامه گفت: من درباره انتخابات نظر نمی‌دهم اما درباره حزبی که نتانیاهو برای جلب حمایت آن تلاش می‌کند، نظر می‌دهم.

کاردین هم در این باره گفت: تلاش برای چنین ائتلافی ظالمانه است. الان بحث درباره استراتژی است که نتانیاهو برای این انتخابات به کار گرفته‌است.

تلاش نتانیاهو برای جلب حمایت افراطی‌ترین گروه یهودی موجی از انتقاد علیه وی ایجاد کرده است. بسیاری از سناتورهای آمریکایی، نتانیاهو را برای این تلاش مورد انتقاد قرار داده‌اند و چنین ائتلافی را یک اشتباه نامیده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز