خبرگزاری کار ایران

فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایلنا:

جلسه بررسی پالرمو باز هم بی‌نتیجه ماند

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۷۷۰

جلسه امروز مجمع برای بررسی پالرمو گفت که جلسه امروز هم بی‌نتیجه ماند.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره بررسی پالرمو گفت: به این دلیل که بحث «پالرمو» و «CFT» بحث‌هایی است که جدا از هم نیستند این نظر رای آورد که هر دو این لوایح در دستور کار بررسی قرار گیرند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عده‌ای معتقد به ارتباط «پالرمو» و «CFT» بودند و عده‌ای دیگر بر خلاف این نظر را داشتند به همین دلیل مقرر شد بحث «CFT» هم در مجمع تشخیص مصلحت نظام بازگشایی و باتوجه به ارتباطی که با یکدیگر دارند در آینده رأی‌گیری صورت گیرد.

وی ادامه داد: لذا عملا این مباحث به رأی نکشید و رای‌گیری به جلسات بعدی موکول شد و پیشنهاد شد در جلسات بعدی مورد بررسی قرار گیرد.

فلاحت پیشه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مهلت چهار ماهه «FATF» به ایران در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گرفت یا خیر عنوان کرد:‌ بحث بعدی که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت همین بحث مهلت چهارماهه «FATF» به ایران بود.

وی ادامه داد: بحث این نیست که ایران در لیست کشورهای غیر همکار قرار گیرد حتی بحث قطع همکاری هم نیامده است؛ در این مهلت چهارماهه یکسری ابراز امیدواری‌ها و خرسندی‌ها و یکسری هم ابراز ناامیدی‌ها درباره همکاری‌ها شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: بررسی «پالرمو» و« CFT» بسیار جدی و فنی است و باید در قالب مسائل مصلحتی مطرح شود که نظر غیراختلافی هم در این مورد وجود نداشت و قرار شد بررسی‌ها به صورت فنی باشد.

وی درخصوص این که آیا وزیر امور خارجه در این جلسه حضور داشته است یا خیر بیان کرد: دکتر ظریف در این جلسه حضور نداشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز