خبرگزاری کار ایران

آرمین در کنگره حزب راه ملت:

قانونی که با مشکلات اجتماعی هم‌خوانی نداشته باشد، کارآمد نیست

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۱۹۵

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد :نهاد قانون سطحی‌ترین لایه معضلات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است، قانونی که با مشکلات اجتماعی هم‌خوانی نداشته باشد، کارآمد نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محسن آرمین در نخستین کنگره حزب راه ملت بیان کرد: همه ما متوفق هستیم کشور ما دارای مشکلات و معظلات زیادی است و همه ما هم از راه حل مشکلات سخن می‌گوییم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: سوال این جاست چرا جنبش‌های اجتماعی ایران در راه اصلاحات به نتیجه‌ای که باید نرسیده است

وی با اشاره به اینکه متاسفانه اهداف و جنبش‌های اجتماعی ما آن چنان که باید به نتیجه دلخواه نرسیده است، گفت: برخی اصلاح قانون اساسی را مطرح می‌کنند، اما به گمان من راه‌حل مشکل در اصلاح قانون اساسی و نهاد قانون نیست، نه اینکه این قانون مشکلی ندارد بلکه انتظار ما از راه حل مشکلات درست نیست.

آرمین خاطرنشان کرد: نهاد قانون سطحی‌ترین لایه معضلات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است، قانونی که با مشکلات اجتماعی هم‌خوانی نداشته باشد، کارآمد نیست.

وی ادامه داد: قانون اساسی مشروطه دموکراتیک‌تر از برخی قوانین دیگر بود اما از دل این قانون دموکراتیک سیاه‌ترین و نکبت‌بارترین دیکتاتورها به وجود آمدند پس قانون یک مقوله سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است. این موازنه قوا در عرصه‌های اجتماعی سمت و سو و جهت گیری را تعیین می‌کند.

آرمین گفت: این امر نشان می‌دهد لزوما باید تغییر اصلاح ساختار انجام دهیم. هر زمان که پویش‌های اجتماعی داشتیم مشاهده کردیم این اصل به نفع ملت تفسیر شده است و هرجا این نیرو ضعیف بوده نتوانسته به کمک ملت بیاید.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: وجود یک جامعه حساس و قدرتمند مطالبات مدنی را شکل می‌دهد. اینکه واقعا مشکل ما کجاست و راه‌حلش چیست پاسخ دارد مشکل ما و فقدان جامعه ما فرهنگ مدنی قدرتمند است.

وی ادامه داد: مطالبه و نیازهای اجتماعی تا جایی که در حد نیاز باشد، راه ندارد اما هنگامی که اراده وجود داشته باشد، می‌تواند مطالبه شکل گیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: نباید همه مسئولیت عدم شکل‌گیری جامعه را برعهده مسئولان گذاشت. فعالیت سیاسی شریف‌ترین حوزه فعالیت‌هاست به این دلیل که از حوزه فردی فراتر است.

وی با اشاره به اینکه یک جامعه مدنی باید ویژگی های خاص خودش را داشته باشد، بیان کرد: بارزترین ویژگی یک جامعه مدنی فرهنگ ستبر است. هیچ جامعه‌ای از عاری عیب نخواهد بود بدون این استیفای حقوق صورت نمی‌گیرد برای این مقصود همه نیروهای اجتماعی، فرهنگی، هنری دست به دست هم دهیم که راه نجات کشور از همین مسیر می‌گذرد. پیش شرط جامعه مدنی نیازمند یک نظام حزبی قدرتمند است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز