خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام مومنی:

دوری از شهرت‌طلبی ویژگی بارز آیت‌الله مومن بود

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۹۰۰

حجت‌الاسلام مومنی دوری از رانت‌بازی و شهرت‌طلبی را از ویژگی‌های آیت‌الله مومن برشمرد و گفت: آنهایی که خداوند نور علم را در درونشان قرار داده است دنبال مطرح کردن خود نیستند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سیدحسین مومنی واعظ و خطیب طی سخنانی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله مومن که در نهاد شورای نگهبان برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) " أَلْعِلْمُ نُورٌ یقْذِفُهُ اللّه فِی قَلْبِ مَنْ یشآء" گفت: علم، نوری است که خدا آن را در دل هرکس بخواهد می‌اندازد.
وی ادامه داد: اگر احیانا طالب علم هستی، ابتدا در وجودت دنبال حقیقت عبودیت بگرد.
این خطیب با اشاره به اینکه نشانه علم، تواضع و خشیت است، تاکید کرد: هرچقدر محصول علم بیشتر باشد، افتادگی و تواضع بیشتر می‌شود که آیت‌الله مومن نیز به راستی فردی متواضع، فروتن، با اخلاص، با تقوا و عالم حقیقی بود.
حجت‌الاسلام مومنی تصریح کرد: خشیت فرد نشانی از نور خداست و معلول آن نیز بندگی است.
وی با بیان اینکه بالاترین خصوصیت آیت‌الله مومن مردمی بودن و تواضع ایشان بود، گفت: این عالم پارسا نمونه بارز یک عالم حقیقی بود.
این خطیب ادامه داد: تواضع باعث می‌شود جذابیت ایجاد شود و مردم جذب فرد متواضع می‌شوند که آیت‌الله مومن نیز یک عالم متواضع بود از همین رو شاهد حضور گسترده مردم در مراسم تشییع ایشان بودیم.
حجت‌الاسلام مومنی دوری از رانت‌بازی و شهرت‌طلبی را از دیگر ویژگی‌های آیت‌الله مومن برشمرد و گفت: آنهایی که خداوند نور علم را در درونشان قرار داده است دنبال مطرح کردن خود نیستند و معتقدند که اگر قرار است خدا مطرح کند، مطرح می‌کند از همین رو تواضع و خشیت دارند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و همچنین ایستادگی‌شان در برابر قدرت‌های مادی جهان تصریح کرد: همه این ویژگی‌ها معلول عبد بودن حضرت امام و رهبر معظم انقلاب است که با اقتدار فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
حجت‌الاسلام مومنی ادامه داد: اقتدار معلول در بندگی خداست و کسی ضعف در بندگی خدا داشته باشد گدا می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز