خبرگزاری کار ایران

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه ستون هال در گفت‌وگو با ایلنا:

ترامپ سیاست خارجی را به عرصه‌ای برای حسادت به اوباما تبدیل کرده است/ اختلاف‌ ۴۰ ساله ایران و آمریکا به زودی برطرف نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۸۸۴

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه ستون هال نیویورک در بر اختلافات ریشه‌دار ایران و آمریکا تاکید کرد و حل این اختلافات را نیازمند زمان طولانی دانست.

مارتین ادواردز استاد روابط بین‌الملل دانشگاه ستون هال نیویورک است. زمینه‌های تخصصی این استاد دانشگاه اقتصاد بین‌الملل، روابط بین‌الملل و دیپلماسی است. وی در حال حاضر در حوزه دپلماسی مشغول انجام پژوهش‌های مختلف است.

چالش های آمریکا برای ایران،اختلافات دو کشور را ریشه‌دار کرده‌است

حل این اختلاف‌ها به راحتی نیست

مارتین ادواردز در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در مورد روابط بین ایالات متحده و ایران خاطرنشان کرد: روابط ایالات متحده و ایران در چند سال گذشته در بدترین حالت خود قرار داشته‌ است. این دو کشور در موضوعات مختلف با هم دچار چالش شده‌اند.

وی با بیان اینکه ایران با چالش‌های زیادی از سمت آمریکا مواجه شده‌ است، گفت: این چالش‌ها مانند تحریم‌ها و تهدیدهای تجاری، اختلاف بین این دو کشور را عمیق کرده‌ است.

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه ستون هال نیویورک تاکید کرد: خروج ترامپ از برجام و ناتو مشکلات پیش آمده بین این دو کشور را هر روز بحرانی‌تر از روز قبل کرده‌ است بنابراین بعید است با این موانع ما به این زودی‌ها شاهد هرگونه دوستی و یا صلحی بین ایران و آمریکا باشیم. با بحران‌های حاضر ما شاهد شکاف بیش‌تر بین این دو کشور هستیم.

اختلاف ترامپ و سازمان‌های اطلاعاتی نقطه‌ ضعف دولت آمریکا است

وی هم‌چنین درباره اختلافات بین آمریکا و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا گفت: این موضوع یکی از نقاط ضعف دولت ترامپ است، وقتی شما مهم‌ترین سازمان اطلاعاتی کشور را نقد می‌کنید در واقع این سازمان را بی‌اعتبار می‌کنید این موضوع اصلا پذیرفته‌ نیست. این سازمان مهم‌ترین منبغ اطلاعاتی ترامپ است. این اختلاف‌ها پسندیده نیست.

ترامپ سیاست خارجی را عرصه‌ای برای حسادت نسبت به اوباما ساخته‌ است

وی گفت: من معتقدم این رفتارهای ترامپ فقط برای پافشاری بر باورهایی غلط خود است. او نمی‌خواهد اشتباهاتش را بپذیرد و با کسانی که با وی مخالفت می‌کنند، برخورد می‌کند

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه ستون هال نیویورک گفت: ترامپ از طرفی هم با اوباما مشکلاتی دارد که سیاست خارجی را عرصه‌ای برای مقابله و حسادت نسبت به اوباما ساخته‌ است.

حسادت ترامپ نسبت به اوباما دلیل خروج وی از برجام است

ادواردز در ادامه ضمن تمجید از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهان در مورد خروج ترامپ از این توافق گفت: ترامپ در موضوع ایران و خروج از برجام تمایلات و حسادت‌های شخصی خود نسبت به اوباما را دستمایه تصمیمات خود کرد. و با نقد سازمان‌های اطلاعاتی و سازمان انرژی اتمی در واقع دولت خود را بی‌اعتبار کرده‌ است.

آینده روابط ایران و آمریکا با چالش‌های زیادی روبه‌رو است

این استاد دانشگاه در ادامه در مورد روابط ایران و آمریکا باردیگر بر اختلاف این دو کشور در طول چهل سال گذشته تاکید کرد وگفت: آینده روابط ایران و آمریکا پر از چالش و بحران است. اختلاف‌های چهل ساله به زودی برطرف نخواهد شد. و حل این اختلاف‌ها به زمانی طولانی نیاز دارد.

تا زمانی که ترامپ در کاخ سفید است بحران در روابط ایران و آمریکا وجود دارد

ادرواردز بر نقش ترامپ در روابط ایران و آمریکا تاکید و خاطرنشان کرد: ترامپ مادامی که در کاخ سفید حضور دارد روابط پر تنش ایران و آمریکا ادامه خواهد داشت.

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه ستون هال نیویورک تاکید کرد: آینده روابط این دو کشور به انتخابات بعدی بستگی دارد افرادی که جایگزین ترامپ می‌شوند چه رویکردی دارد این اختلافات، باعث بحران‌هایی شده‌اند که برای بازسازی آن به سال‌ها زمان نیاز است. اختلافات آمریکا و ایران جدی است و برای حل آن باید رویکردی‌های جدی اتخاذ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز