خبرگزاری کار ایران

پاشینیان در نشست خبری مشترک با روحانی:

ارمنستان آمادگی دارد که به عنوان مسیر ترانزیت گاز ایفای نقش کند

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۸۱۹

نخست‌وزیر ارمنستان تاکید کرد: باید روابط دوجانبه را توسعه و گسترش دهیم به نحوی که گسترش این همکاری‌ها بر تحولات منطقه اثرگذار باشد. ارمنستان آمادگی دارد که به عنوان مسیر ترانزیت گاز ایفای نقش کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ نیکول پاشینیان ظهر امروز در نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهور ایران گفت: در وهله نخست از دعوت رئیس‌جمهور ایران برای سفر به کشور دوست‌مان و همچنین میزبانی گرم‌شان تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: در همان دقایق نخست حضورمان احساس کردیم در کشوری دوست حضور داریم و احساس دوستی و قرابتی بر ما حاصل شد. امیدواریم دوستان ما نیز این احساس را داشته باشند که فردی از کشور دوست در ایران حضور دارد.

نخست‌وزیر ارمنستان با اشاره به هیات همراه خود اظهار داشت: در هیات همراه من، نه تنها وزرا حضور دارند بلکه از تمام گروه‌های سیاسی پارلمان در مجلس ملی ارمنستان نیز حضور دارند که بیانگر آن است که روابط با ایران مسئله ویژه و مهمی برای دولت و کشور ارمنستان است.

پاشینیان به حضور جامعه بزرگ ارامنه در ایران اشاره و تصریح کرد: حضور جامعه بزرگ ارامنه در ایران یکی از مسائلی است که ما را برای سفر به ایران ترغیب می‌کرد و در این حضور از برخورد گرم و صمیمانه مقامات ایران با جامعه ارامنه، تشکر می‌کنم. آب و هوا نیز با ما همراهی کرده و هم در ارمنستان و هم در ایران شاهد بارش برف هستیم که در فصل کشاورزی مسئله مهمی است.

وی در رابطه با موضوعات مورد رایزنی با رئیس‌جمهور ایران خاطرنشان کرد: آقای روحانی چارچوب مسائلی را که امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اشاره کردند و من یکی، دو مسئله را مورد بحث قرار می‌دهم. موضوع مهمی که باید به آن اشاره کنم به عنوان رئیس اتحادیه اروسیا، تفاهمنامه عضویت ایران در پارلمان‌های کشورهای عضو اتحادیه در حال بررسی است که امیدوارم هرچه زودتر تصویب شده و عملیاتی شود.

نخست‌وزیر ارمنستان افزود: این مسئله چشم‌انداز نوینی برای همکاری‌های اقتصادی و بالا بردن حجم مبادلات است و همچنین زمینه حضور کارآفرینان اقتصادی فراهم می‌کند. باید جامعه کارآفرینان خود را برای استفاده از این فرصت ترغیب کنیم.

پاشینیان با بیان اینکه زمینه همکاری‌ها در حوزه انرژی برای ما مهم است، ابراز داشت: آقای رییس‌جمهور نیز اشاره کردند که ایران آماده افزایش صادرات به ارمنستان است. ما باید در بررسی‌‌‌ها و مذاکرات آتی در مورد قیمت گاز به توافق برسیم که امر حیاتی در این همکاری‌ها است. امیدواریم مذاکرات مفیدی در این باره انجام شود.

وی با بیان اینکه موضوع مهم دیگری که امروز به آن اشاره شد و تاکید کردیم این است که روابط دوجانبه را توسعه و گسترش دهیم به نحوی که گسترش این همکاری‌ها بر تحولات منطقه اثرگذار باشد، عنوان کرد: ارمنستان آمادگی دارد که به عنوان مسیر ترانزیت گاز ایفای نقش کند. اراده سیاسی برای این مسئله وجود دارد و بستگی به این دارد که مقامات طرفین اراده لازم را برای عملیاتی کردن آن را داشته باشند.

نخست‌وزیر ارمنستان اضافه کرد: صحبت‌‌‌‌های امروز این اجازه را می‌دهد که بگویم مذاکرات به نتایج مثبتی می‌رسد. ما نیز آمادگی داریم که در فضای دوستی به همکاری‌هایمان ادامه بدهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز