خبرگزاری کار ایران

عصر امروز اتفاق افتاد؛

حمله تروریستی دوباره به حرم شاهچراغ (ع)/ یک نفر به شهادت رسید/ تروریست در اختیار مقامات امنیتی است

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۳۸۸

فردی مسلح در حرم مطهر شاهچراغ (ع) اقدام به تیراندازی کرد.

به گزارش ایلنا، فردی مسلح از باب المهدی وارد حرم مطهر شاهچراغ شده است و اقدام به تیراندازی به سمت زوار و خادمان کرده است. بنابر اعلام فرمانده سپاه فجر یک تن از خادمان این حرم به شهادت رسیده‌اند و هفت نفر هم مجروح شدند.

تروریست این حادثه نیز دستگیر شده است.

در حال حاضر درب‌های حرم بسته شده و اطراف حرم تحت کنترل نیرو‌های امنیتی است. 

دو تن از خادمان حرم شاهچراغ به شهادت رسیده‌اند

ابراهیم عزیزی، نماینده شیراز در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص حادثه حمله تروریستی به حرم حضرت احمد بن موسی (ع) گفت: بنده اکنون در تهران حضور دارم و درست نیست زمانی که در شیراز حضور ندارم، نسبت به حادثه اظهارنظر داشته باشم. هرگونه اطلاع‌رسانی باید از طریق مسئولان محلی و منابع رسمی صورت گیرد.

وی ادامه داد: بنده نیز از وقوع حادثه تروریستی توسط مسئولان محلی در شیراز و استان فارس مطلع شدم. ظاهراً همانطور که در خبرهای اولیه آمده است در نتیجه این حمله تروریستی دو تن از خادمان حرم حضرت احمد بن موسی(ع) به شهادت رسیده‌اند.

شهادت یک نفر در حمله تروریستی عصر امروز به حرم شاهچراغ/ تروریست دستگیر شده است

محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس با اشاره به حادثه امشب حرم شاهچراغ (ع) گفت: متاسفانه این حادثه حوالی ساعت هفت عصر اتفاق افتاد. فعلا طبق اطلاعات ما یک تروریست عامل این حمله بوده است. او هم با اسلحه وارد شده و در همان ابتدا دو خادم و حدود چهار تا شش نفر از زوار را مجروح کرده است. 

وی با بیان اینکه یکی از زوار تا به حال به شهادت رسیده است و حال یکی، دو تن از مجروحان هم مساعد نیست، اظهار داشت: در حال رفتن به سمت حرم هستم. خبر دستگیری عامل حمله را فرمانده سپاه استان به من اعلام کردند.

استاندار فارس ادامه داد: چون در ابتدا حفاظت حرم حضور داشته، این عامل با تیراندازی شروع کرده و به سمت صحن آمده و آنجا دستگیر شده است.

ایمانیه با اشاره مجدد به آمار شهدا و مجروحان تصریح کرد: تاکنون هفت نفر در این ماجرا، مجروح شده و یک نفر به شهادت رسیده است.

تروریست در اختیار مقامات امنیتی است

حجت الاسلام موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در گفت‌وگو با صداوسیما گفت: مصدومان حادثه بلافاصله در مراکز درمانی تحت درمان قرار گرفتند. 

وی ادامه داد: فرد تروریست هم در اختیار مقامات امنیتی قرار گرفته و بازجویی مقدماتی از او آغاز شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: اوضاع تحت کنترل و ابعاد حادثه در حال بررسی است.

برنامه‌های حرم شاهچراغ امشب و فردا به روال عادی برمی‌گردد

کلانتری، تولیت آستان مطهر شاهچراغ در خصوص وضعیت کنونی حرم پس از حادثه امشب گفت: حرم احمد بن موسی قطب دینی جنوب کشور و سومین حرم عصمت و طهارت است که خادمان، پذیرای زائران زیادی در چند روز اخیر و در سالروز شهادت امام سجاد (ع) بودند.  

وی تاکید کرد: برنامه‌های حرم شاهچراغ امشب و فردا صبح ان‌شالله به روال عادی برمی‌گردد و مسیر‌های ورودی به حرم با تلاش مقامات امنیتی به زودی باز می‌شود.  

امنیت اطراف حرم برقرار است/ ضارب یک اسلحه و ۸ خشاب همراه داشته است

سردار بوعلی، فرمانده سپاه فجر با اشاره به حادثه امشب حرم شاهچراغ گفت: حوالی نماز مغرب با ورود عامله این حمله تروریستی و تیراندازی او دو خادم و تعدادی از زائران مجروح می‌شوند و در ورودی حرم این فرد بلافاصله توسط ماموران و با همکاری زوار دستگیر می‌شود.

وی با بیان اینکه فرد مهاجم یک اسلحه با ۸ خشاب داشته است، در مورد آمار شهدا و مجروحان گفت: فعلا ۷ مجروح داریم و یک نفر به شهادت رسیده است و امنیت اطراف حرم برقرار است.

فرمانده سپاه فجر یادآور شد: شایعاتی در مورد تکرار حادثه در حرم مجاور شده بود که درست نیست. کسی که وارد حرم شده یک نفر بوده از بیرون حرم تیراندازی را شروع کرده وارد محوطه شده و دستگیر هم شده است.

وی عنوان کرد: آنچه مسلم است این حادثه موقع نماز و ازدحام بوده و مهاجم از این فرصت استفاده کرده است.

دستور وزیر کشور به استاندار فارس درپی حمله تروریستی شاهچراغ

احمد وحیدی، وزیر کشور شامگاه یکشنبه در تماس تلفنی با استاندار فارس، ضمن دریافت آخرین جزییات از عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ در شیراز، دستور فوری جهت بررسی فوری ابعاد این حادثه تروریستی را صادر و به محمدهادی ایمانیه ابلاغ کرد.

وی در این تماس تلفنی، به استاندار فارس تاکید کرد که در هماهنگی با سایر دستگاه های ذیربط، تدابیر لازم برای حفظ آرامش اجتماعی و همچنین پیگرد عوامل عملیات تروریستی انجام شده در عصر یکشنبه بعمل آورند.

وزیر کشور به استاندار فارس تاکید کرد که دستگاه های ذیربط، رسیدگی به وضعیت مصدومان این حادثه را به فوریت در دستور کار قرار دهند.

تلفنی رئیسی با وزیر کشور و استاندار فارس

​در پی حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ، رئیس‌جمهور در تماس‌های تلفنی با وزیر کشور و استاندار فارس بر بکارگیری همه امکانات درمانی برای مداوای مجروحان و هم‌چنین شناسایی و تعقیب همه عوامل این جنایت تأکید کرد.

سید ابراهیم رئیسی به وزیر کشور مأموریت داد ابعاد امنیتی این موضوع را با قاطعیت و فوریت بررسی و نتیجه را گزارش کند.

رئیس‌جمهور بر ضرورت شناسایی و مجازات همه عوامل دخیل در این جنایت نیز تأکید کرد.

رئیسی همچنین با تسلیت به بازماندگان خانواده شهید این حادثه تروریستی، از استاندار فارس خواست از بکارگیری همه امکانات درمانی لازم برای مداوای مجروحان اطمینان حاصل کند.

این خبر تکمیل می‌شود...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز