خبرگزاری کار ایران

شریف پور در تذکر شفاهی:

دریافت عوارض خروج از کشور برای مرزنشینان تبعیض است

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۳۰۶

نماینده مردم ماکو در مجلس گفت: نباید کاری کنیم که در حق مرزنشینان تبعیض شود چرا که آنها نسبت‌های سببی و نسبی با ساکنان آن سوی مرزها دارند و پیشنهاد می کنم تبعیضات عوارض خروج از کشور برای مرزنشینان برداشته شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عین‌الله شریف پور در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی در مجلس با اشاره به اینکه این تذکر در خصوص بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی مبنی بر رفع تبعیض‌های ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه‌های مادی و معنوی خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: ماده ۴۵ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۸۷ به دولت اجازه می‌دهد که بابت خروج هر مسافر از مرزهای هوایی ۲۵۰ هزار ریال و از مرزهای دریایی و زمینی مبلغ ۵۰ هزار ریال دریافت کند. ما این را به دولت تنفیذ کردیم که هر سه سال یک بار با مصوبه هیئت دولت نسبت به افزایش عوارض خروج از کشور براساس نرخ تورم اقدام کنند.

وی افزود: علاوه بر این که در ماده ۴۵ قانون مذکور به این موضوع تاکید شده اصلاحات و الحاقات قانون دریافت عوارض خروج از کشور بیان می‌کند که دولت مکلف است از هر مسافری که با گذرنامه دولت جمهوری اسلامی ایران به خارج از کشور مسافرت می‌کنند برای بار اول در هر سال ۵۰۰۰ ریال و برای بار دوم و بیشتر در همان آن سال برای هر نوبت مبلغ ۱۰۰ هزار ریال دریافت کند.

نماینده مردم ماکو در مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه با استناد به قانون مالیات بر ارزش افزوده و قانون دریافت عوارض خروج از کشور ۷۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است. 

وی اظهار داشت: نباید کاری کنیم که در حق مرزنشینان تبعیض شود چرا که آنها نسبت های سببی و نسبی با ساکنان آن سوی مرزها دارند و پیشنهاد می کنم تبعیضات عوارض خروج از کشور برای مرزنشینان برداشته شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز