خبرگزاری کار ایران

رحیمی در جمع خبرنگاران:

رییس‌جمهور استعفای «ظریف» را نپذیرفته است/ گمانه‌زنی‌ درباره جایگزین ظریف بی‌اساس و انحرافی است

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۱۶۲

دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی معتقد است که به جای تخریب وزرای موفق دولت باید از آنان تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا،  علیرضا رحیمی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به استعفای محمدجواد ظریف، اظهار کرد: با توجه یه اهمیت موضوع استعفای آقای ظریف هم جامعه شوکه شد و انتظار آن را نداشت و هم در سطح بین‌المللی بازخورد وسیعی پیدا کرد.

وی ادامه داد: به رغم فشارهایی که از طرف‌های مختلف به ویژه مخالفان دولت برای استعفای آقای ظریف وجود داشت و ما از نزدیک شاهد بخشی از آنها بودیم، شاید آقای ظریف احساس کرد که این استعفا کمک می‌کند به آزادی عمل وزارت امورخارجه در عرصه سیاست خارجی منتها به نظر ما خود آقای ظریف همچنان که کل موضوع برجام را به عنوان یک پروژه ملی به نتیجه رساند در حوزه سیاست خارجی برند ایران محسوب می‌شود.

دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تیم توانمندی که ظریف ایجاد کرده و بین آنها تقسیم کار کرده است قاعدتا باید همین تیم بتواند فعالیت خود را ادامه دهد. ما از آقای رییس‌جمهور می‌خواهیم با این استعفا موافقت نکند و براساس اخبار ما تا این لحظه به هیچ عنوان هیچ‌گونه موافقتی با استفعای ظریف صورت نگرفته است.

رحیمی خاطرنشان کرد: طبیعی است در این فضا گمانه‌زنی‌ها و شایعاتی منتشر شود ولی هیچ کدام از این شایعات مورد تایید نیست بنابراین گمانه‌زنی‌ها برای تعیین جایگزین برای ظریف از پایه بی‌اساس است و به نظر ما طرح موضوع جایگزینی ظریف یک موضوع کاملا انحرافی است که قاعدتا دلسوزان کشور نباید به این تحلیل‌های انحرافی تن دهند.

وی درباره انتشار غیررسمی برخی اسامی برای جایگزینی ظریف هم گفت: من مصداقی وارد موضوع نمی‌شوم چرا که ممکن است در ساعات و روزهای آینده مجددا گزینه‌هایی برای جایگزینی ظریف مطرح شود ولی آنچه مشخص است، این است که هیچ جایگزینی برای ظریف تعیین نشده و این مساله بی اساس است.

دبیر هیات رئیسه مجلس درباره مسئله استعفا جمعی از دیپلمات‌های ایرانی خارج از کشور هم بیان کرد: وزارت امورخارجه شخص محصور نیست و نظام‌محور است و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی هم متعهد به نظام هستند ولی به طور کلی پیش‌بینی ما این است که موضوع حل و فصل خواهد شد.

وی افزود: مخالفت‌های مخالفان دولت موضوع تازه‌ای نیست. آن‌ها همواره تلاش کردند که هم انگیزه وزرا و خدمت‌گزاران را تضعیف کنند همچنان که قاضی‌زاده هاشمی و آخوندی به همان نوع استعفا دادند و رفتند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس بیان کرد: می‌خواهند وزرای موفق دولت مثل آقای زنگنه و ظریف تحت فشار قرار دهند که ما در جریان بخشی از آن ها در مجلس هستیم ولی بخش دیگر در مجموعته بخش‌های تخصصی آنان قابل مشاهده است ولی قاعدتا اگر وزیری برای ما امتیاز آورده است نباید به جای تقدیر به تخریب این نقش آفرینان دامن بزنیم.

رحیمی گفت: «آنچه که برای ما مهم است، این است که دولت با استحکام مدیریت کشور را ادامه دهد به علاوه اینکه حمایت رهبری از دولت یک حمایت راهبردی است و مصداقی نیست که بعضی دلشان را خوش کرده‌اند و ذوق زده شده اند که یک شخصیت در دولت استعفا داده تا بتوانند از این استعفا در جهت اضمحلال دولت استفاده کنند.

وی همچنین تاکید کرد: ما در مجموعه مدیریت کشور ممکن است در بعضی ارگان‌ها ناهماهنگی داشته باشیم ولی این مسئله راه حل‌های خود را دارد که این راه حل قطعا استعفا نیست. نگاه ما این است که نباید وزرای موفق دولت به حدی تضعیف و تخریب که به سمت گزینه استعفا حرکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز